همشهری آنلاین: ژاپن نسبت به پرچم اتحاد دو کره شمالی و جنوبی که در آن جزایر تاکه شیما در دریای ژاپن نیز جزو قلمرو سرزمینی کره جنوبی ثبت شده است انتقاد کرد.

 اعتراض ژاپن به پرچم اتحاد دو کره شمالی و جنوبی

به گزارش ایرنا پرچم اتحاد دو کره، روز گذشته در بازی دوستانه بین یک تیم مشترک از دو کره و سوئد برافراشته شده بود.

کره جنوبی این جزایر را که در ژاپن 'تاکه شیما' و در کره جنوبی 'دوکدو' نام دارد کنترل می کند اما ژاپن نیز ادعای مالکیت بر این جزایر را دارد.

دولت ژاپن معتقد است این جزایر بخش جدایی ناپذیری از قلمرو این کشور هستند و می گوید کره جنوبی به طور غیرقانونی این جزایر را اشغال کرده است.

کمیته برنامه ریزی بازی های المپیک پیونگ چانگ روز بیست و سوم ژانویه در این ارتباط به خبرنگاران گفته بود طراحی پرچم اتحاد با پیروی از روال پیشین صورت گرفته است.

مقام های این کمیته گفتند در بازی های المپیک سیدنی در سال 2000 میلادی، غیر از ججو که متعلق به کره جنوبی است، جزایر دیگر در پرچم گنجانده نشده بودند.

مجمع الجزایری که به زبان کره ای «دوکدو» و در ژاپنی «تاکه شیما» خوانده می شود، تقریبا به فاصله ای برابر از مناطق خشکی دو کشور در دریای ژاپن واقع شده به طوری که در 211 کیلومتری استان «شیمانه» ژاپن و در 215 کیلومتری از خاک کره جنوبی قرار دارد.

جزایر «دوکدو» در واقع شامل دو کوه صخره ای است که سر از آب بیرون آورده اند و چندین کوه صخره ای کوچک نیز آنها را احاطه کرده اند.

کره جنوبی این جزایر را از سال 1950 میلادی تاکنون تحت کنترل خود دارد.

«دوکدو» یا «تاکه شیما» به دلیل اهمیت و ارزش استراتژیکی اش، باعث دردسر بین دو همسایه و در عین حال دو متحد امنیتی آمریکا در آسیا شده است.

بازی دوستانه بین یک تیم مشترک از دو کره و سوئد روز یکشنبه پیش از بازی های المپیک زمستانی کره جنوبی در سئول برگزار شده بود.

بیست و سومین دوره مسابقات المپیک زمستانی از 9 تا 25 فوریه (20 بهمن تا 6 اسفند 96) و دوازدهمین دوره رقابت های پارالمپیک زمستانی هم از 9 تا 18 مارس (15 اسفند تا 27 اسفند 96) در شهر 'پیونگ چانگ' کره جنوبی برگزار خواهد شد.

کد خبر 397539

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha