همشهری آنلاین: ریچارد بلر در نمایشی موزیکال بر اساس کتاب «جاده‌ای به سوی اسکله ویگان» نوشته پدرخوانده نامدارش جورج اورول نقش روایتگر داستان را ایفا می‌کند.

ریچارد بلر

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، موزيكال «آن سوي اسكله ويگان» حاصل همكاري و همياري مردم ويگان است و از 27 آوريل (بهار آينده) در يك سالن تازه‌تاسيس هزار نفري در اين شهر روي صحنه مي‌رود. اورول شش سال پيش از مرگ در 1950 بلر را به فرزندي پذيرفت و حالا ريچارد در 74 سالگي ميراث پدرخوانده مشهور خود را زنده مي‌كند. نمايش نگاهي دارد به دارايي‌هاي ويگان از دهه 1930 به بعد.

آلن گرگوري كه يك معلم موسيقي و آهنگساز محلي است، متن «آن سوي اسكله ويگان» را نوشته و در آن صرفا بر روايت اورول از يك شهر افسرده در دهه 1930 تمركز نكرده است. گرگوري در واقع در نمايشنامه خود به تاريخچه ويگان از اوايل قرن بيستم به بعد و آينده آن اشاره كرده است؛ متني كه به گفته او همزمان غرور و شرمساري را براي اهالي ويگان به ارمغان مي‌آورد.

پروژه «آن سوي اسكله ويگان» از سوي جامعه اورول و بازماندگان سونيا، همسر فقيد خالق «قلعه حيوانات» پشتيباني مي‌شود. ضمن اينكه سر يان مك‌كلن هم كه خودش يك ويگاني اصيل است، حمايت خود را از نمايش اعلام كرده است.

تهيه‌كنندگان «آن سوي اسكله ويگان» از پولدارهاي شهر خواسته‌اند بليت‌هاي ويژه 75 پوندي آن را بخرند كه شامل دو بليت رايگان است. عوايد اين بليت‌ها به خانواده‌هاي نيازمند، سالمندان تنها، ناتوانان و مدارس محروم اختصاص مي‌يابد.

کد خبر 397537

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha