دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: برندگان سی‌ودومین دوره جوایز سینمایی "گویا" موسوم به اسکار سینمای اسپانیا با اعطای جوایز اصلی به ساخته «ایزابل کوشت» اعلام شد.

سینما

به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، فیلم «کتابفروشی» به کارگردانی «ایزابل کوشت» تنها چند ساعت پس از کسب جایزه بهترین فیلم از جشنواره فیلم گوتنبرگ سوئد، در جوایز سینمایی "گویا" در کشور اسپانیا نیز درخشید و موفق به کسب جایزه بهترین فیلم، کارگردانی و فیلمنامه از این رویداد شد.

این فیلم بر اساس رمانی با همین نام نوشته «پنه‌لوپه فیتزجرالد» در سال ۱۹۷۸ ساخته شده و داستان آن درباره بیوه‌زنی است که در یک شهر کوچک ساحلی مغازه کتابفروشی باز می‌کند.

این دومین باری است که یک فیلم انگلیسی‌زبان موفق به کسب جایزه بهترین فیلم جوایز سینمایی "گویا" می‌شود و پیش از این فیلم «زندگی مرموز واژگان» دیگر ساخته انگلیسی زبان «ایزابل کوشت» در سال ۲۰۰۶ این جایزه را کسب کرده بود.

فیلم «تابستان ۱۹۹۳» ساخته تحسین‌شده «کارلا سیمون» نیز جایزه بهترین فیلم اول، بازیگر نقش مکمل مرد (دیوید ورداگوئر) و بازیگر نوظهور زن (برونا کورسی) شد.

اما فیم «غول‌پیکر» به کارگردانی «آیتور آرگی» بیشترین تعداد جوایز را از سی‌ودومین دوره جوایز سینمایی "گویا" اسپانیا به خود اختصاص داد. این فیلم که در داستان آن در سال ۱۸۳۶ و در منطقع باسک می‌گذرد درباره دو برادر است که از فقر، جنگ و ... جان سالم به در می‌برند. این فیلم درنهایت ۹ جایزه از جمله بهترین فیلمنامه اصلی، بازیگر نوظهور مرد (انکو ساگاردوی) و ۸ جایزه فنی کسب کرد.

در سایر بخش‌ها جایزه بهترین بازیگر زن به «ناتالی پوزا» برای فیلم «نمی‌توانم خداحافظ بگویم» و جایزه بهترین بازیگر مرد نیز به «خاویر گوتیرز» برای فیلم «انگیزه» اعطاء شد.

همچنین «تد و کاوشگر گمشده و راز شاه میداس» ساخته «انریکه کاتو» به عنوان بهترین فیلم انیمیشن بلند انتخاب شد و جایزه بهترین فیلم اروپایی نیز به «میدان» ساخته «روبن اوستلوند» برنده خل طلای کن در سال ۲۰۱۷ اعطاء شد.

کد خبر 397516

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha