دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نیکوس آناستاسیادس در دور دوم انتخابات پیروز شد تا دوره ریاست جمهوری او برای یک دوره پنج ساله دیگر ادامه پیدا کند.

پس از پایان شمارش آرا اعلام شد، آناستاسیادس محافظه کار توانسته است ۵۶ درصد از آرا را از آن خود کند و در مقابل استاوروس مالاس چپ‌گرا ۴۴ درصد آرا را کسب کرده‌است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، آناستاسیادس پس از اعلام نتایج انتخابات در میان هوادارانش اعلام کرد: یک دوره جدید آغاز می‌شود که در این دور برای پیشرفت لازم است همه با یکدیگر متحد شوند. من همانند گذشته رئیس‌جمهور همه مردم قبرس هستم. امروز بازنده و یا برنده‌ای وجود ندارد، قبرس برای همه ماست.

اولین دور انتخابات ریاست‌جمهوری در ۲۸ ژانویه(هشتم بهمن) برگزار شد که نیکوس آناستاسیادس، رهبر کنونی قبرس یونانی‌نشین با کسب ۵ .۳۵ درصد آرا از دیگر رقبایش پیشی گرفت اما نتوانست اکثریت مطلق آرا را کسب کند.

آناستاسیادس در دوران کمپین انتخاباتی وعده داده بود که تلاش‌های جدیدی برای اتحاد دوباره دو قبرس بعد از شکست مذاکرات صلح در سال گذشته میلادی انجام می‌دهد.

وی اعلام کرد که می‌خواهد به زودی با مصطفی آکینجی، رهبر قبرس ترک‌نشین دیدار و گفت‌وگو کند.

آناستاسیادس در طول انجام مذاکرات با انتقادهای گسترده‌ای در داخل قبرس یونانی‌نشین درباره نحوه انجام مذاکرات و همچنین اشتباه‌هاي تاکتیکی روبه‌رو شد.

کد خبر 397483

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha