همشهری آنلاین: رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: دفاع مقدس گنجینه بزرگی است که می‌تواند برای قرن‌ها سربلندی را برای جوانان و ملت ایران تضمین کند.

محمد باقری

به گزارش روابط عمومی کل سپاه، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری روز یکشنبه در آیین افتتاح 10 مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس با اشاره به اهمیت دفاع مقدس و حفظ آثار و نشر ارزش‌های آن اظهار داشت: دفاع مقدس گام بزرگی در تاریخ ملت بزرگ ایران است که پس از چندین قرن سرافکندکی در جنگ‌های گذشته و از دست دادن سرزمین‌ها، ملت ایران توانست هویت خود را در دفاع مقدس بازیابی کند و وارد مرحله جدیدی از تاریخ سرافرازانه خود شود.

وی با اشاره به توطئه‌های استکبار جهانی از بدو پیروزی انقلاب اسلامی افزود: دشمنان انقلاب اسلامی (بلوک شرق و غرب) بلافاصله پس از پیروزی انقلاب، همسایه غربی ما را علیه ایران اسلامی تجهیز و تحریک کردند و بسترساز تهاجم و تجاوز و تصرف بخش‌هایی از کشورمان توسط رژیم بعث عراق شدند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: دفاع مقدس ملت ایران فراز بزرگی است که این ملت شجاع و بزرگ طی هشت سال دفاع مقدس نه ‌تنها اجازه نداد وجبی از خاک ایران تصرف شد، بلکه تمام تلخ‌کامی‌های تاریخ خود را در این هشت سال جبران کرد.

سرلشکر باقری افزود: ملت ایران در دوران دفاع مقدس نشان داد که ملتی سرافراز، بزرگ و شجاع در میان ملت‌های جهان است و خواهد توانست در تمامی برهه‌های تاریخی در مقابل تمام ناملایمات، فشارها، تحریم‌ها و گرفتاری‌ها با سربلندی از کشور، تاریخ و کیان خود دفاع کند و مسیر آرمان‌های مقدس خود را سرافرازانه پیش ببرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز(یکشنبه) با حضور در موزه دفاع مقدس10مرکز فرهنگی را در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اصفهان، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس کرمانشاه، مازندران و یزد افتتاح کرد.

این مراسم در مرکز همایش های بین المللی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می شود.

سید محمود علوی وزیر اطلاعات، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری، محسن اسماعیلی عضو شورای نگهبان، سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و جمعی از فرماندهان سپاه و جمعی از خانواده شهدا نیز در این مراسم حضور دارند.

وی با اشاره به وظایف مراکز فرهنگی دفاع مقدس در استان‌های مختلف، گفت: مراکز فرهنگی این مسئولیت را بر عهده دارند که با بهره‌گیری از فناوری و هنر کارآمد و متناسب با ذائقه اقشار مختلف جامعه و نسل جوان، واقعیات اتفاق افتاده را به دور از تحریف در اختیار مردم و جوانان عزیز قرار دهد.

سرلشکر باقری با اشاره به شور و اشتیاق جوانان برای حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از 6 میلیون نفر با شور و اشتیاق به صورت داوطلبانه در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس حضور یافته تا جانفشانی‌های پدران خود را از نزدیک لمس کنند.

کد خبر 397421

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha