همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر دفاع افغانستان گفت: آمریکا تلاش دارد داعش را از مهلکه سوریه و عراق خارج کند و به افغانستان انتقال دهد.

 امیر حاتمی

به گزارش وزارت دفاع، امیر سرتیپ ستاد امیر حاتمی در گفت وگوی تلفنی با سپهبد طارق شاه بهرامی همتای افغان خود با بررسی تحولات امنیتی افغانستان بر مبارزه جدی با تروریسم در منطقه تاکید کردند.

سرتیپ حاتمی با بیان اینکه آمریکایی ها داعش را ایجاد کردند تا آنها را در سوریه و عراق مدیریت کنند، تصریح کرد: آمریکا بعد از شکست سنگینی که در این دو کشور متحمل شد تلاش کرد داعش را از مهلکه خارج و به افغانستان انتقال دهند تا با جنایت بی شرمانه آنها، حضور خود در افغانستان را موجه جلوه دهد.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها اکنون طرح افزایش نیروهای خود در افغانستان را دنبال می کنند، هشدار داد: آمریکایی ها ثابت کرده اند دشمن مسلمانان هستند و اعلام پایتختی قدس شریف برای صهیونیست ها لایه دیگری از چهره منافقانه و دشمنی آمریکا با مسلمانان را به جهان نشان داده است.

سرتیپ حاتمی با بیان اینکه معتقدیم برقراری امنیت در افغانستان تنها با رویکرد مثبت کشورهای منطقه قابل تامین خواهد بود، گفت: بایستی در این مسیر از ظرفیت های مشترک تمام کشورهای منطقه برای مقابله با تروریسم و ایجاد آرامش در افغانستان حداکثر بهره برداری را کرد.

وی در پی اقدامات تروریستی متعدد در افغانستان و کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از مردم،ضمن تسلیت و اظهار همدردی با مردم، دولت و نیروهای مسلح افغانستان اظهار کرد: اقدامات تروریستی روزهای اخیر در افغانستان موجبات تاسف و تالم رهبر معظم انقلاب، دولت، ملت و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را در پی داشت.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با بر شمردن جایگاه ویژه این کشور دوست و همسایه در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران افزود: ایران همواره از توطئه های بیگانگان علیه مردم افغانستان نگران بوده است و طی سالیان طولانی تمامی تلاش خودمان را برای رفع آلام مردم مظلوم افغانستان به کار گرفته ایم.

سپهبد طارق شاه بهرامی وزیر دفاع افغانستان نیز با قدردانی از این تماس تلفنی گفت: از ابراز همدردی رهبر معظم انقلاب، ملت، دولت و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تشکر می کنم.

وی با بیان اینکه ایران و افغانستان در طول تاریخ از روابط و مناسبات حسنه برخوردار بوده اند، افزود: با یقین اعلام می کنم دشمن ملت افغانستان به نحوی از انحاء ،دشمن بشریت و دشمن ملت ایران نیز می باشد.

طارق شاه با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 20 گروه تروریستی در افغانستان حضور فعال دارند، تصریح کرد: چنانچه این گروه های جنایتکار به حال خود رها شوند امنیت منطقه با بحران های شدید مواجه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ایران و افغانستان و سایر کشورهای همسایه نباید از دشمن مشترک غافل شوند و بایستی مستمرا در امر مبارزه با تروریسم با یکدیگر همکاری کامل داشته باشند.

سپهبد طارق شاه بهرامی ضمن تشکر از دعوت وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: برقراری روابط نزدیک میان وزارتخانه های دفاع ایران و افغانستان از سیاستهای دولت افغانستان است و قطعا تلاش خواهم کرد تا در آینده نزدیک چگونگی همکاری های دو جانبه به ویژه در امر مبارزه با تروریسم را از نزدیک مورد بررسی قرار دهیم.

کد خبر 397418

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha