همشهری آنلاین: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، پسماند را مشکل اساسی شمال کشور خواند و گفت: معضل پسماند گیلان و مازندران را خفه کرده، لذا اگر نمایندگان مردم گیلان و مازندران همت نکنند، زندگی مردم این استان‌ها در خطر است.

اختصاص اعتبار ۲ میلیاردی برای رفع مشکل پسماند شمال

به گزارش ایسنا، عیسی کلانتری در دیدار با آیت الله قربانی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان، به وجود دو میلیون و 300 هکتار جنگل در شمال کشور اشاره کرد و گفت: یک ‌میلیون هکتار جنگل مخروبه در شمال کشور داریم و ترمیم آن نیازمند سرمایه‌گذاری است.

وی با اشاره به این که ایجاد اشتغال تنها از طریق کشاورزی ظلم به گیلان و مازندران است، خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذاری زیربنایی در گیلان و مازندران کمتر انجام شده است.

کلانتری، به وجود دو دیدگاه درباره محیط زیست اشاره کرد و افزود: یک گروه اعتقادی به حفاظت از محیط زیست ندارند و گروه دیگر معتقدند نباید به طبیعت دست بزنیم.

معاون رئیس جمهور، بیشتر اشتغال استان‌های شمالی را غیرمولد خواند و گفت: گیلان و مازندران دارای هفت میلیون نفر جمعیت و جوانان تحصیلکرده بسیار است و مشکل اشتغال آن تنها با کشاورزی برطرف نمی‌شود.

وی خواستار تجدیدنظر کلی در سیاست‌های برنامه‌ای استان‌های گیلان و مازندران شد و گفت: اگر صنعت درست و سازگار با محیط زیست در استان‌های شمالی احداث شود، تاثیرگذار است.

وی پسماند را مشکل اساسی شمال کشور خواند و گفت: مردم گیلان و مازندران حق حیات دارند، اما معضل پسماند این استان‌ها را خفه کرده، لذا اگر نمایندگان مردم گیلان و مازندران همت نکنند، زندگی مردم این استان‌ها در خطر است.

کلانتری، با اشاره به این که شیرابه پسماند زندگی ماهیان را به خطر انداخته است، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور دو میلیارد دلار اعتبار برای برطرف کردن مشکل پسماند استان‌های شمالی در نظر گرفته و امیدواریم این بودجه توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.

کد خبر 397371

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha