همشهری‌آنلاین: معاون رئیس جمهور عراق گفت، بایستی دسته‌بندی و سهمیه‌بندی‌های سیاسی برچیده‌ و سلاح حشد شعبی حفظ شود.

نوري المالكي،معاون رئیس‌جمهور عراق از ملت این کشور خواست تا به درخواست‌ها در زمینه تحریم انتخابات گوش ندهند.

 نوری مالکی اعلام کرد: از سوی برخی که ادعای زیرکی دارند توطئه‌ای در زمینه درخواست تحریم انتخابات و مشارکت نکردن در انتخابات مطرح است، از این رو از عراقی‌ها می‌خواهم تا نسبت به این سخنان بی‌توجه باشند و به آن‌ها گوش ندهند.

به گزارش ایسنا به نقل از سومریه نیوز،او در ادامه افزود: ما به خاطر حفظ پیروزی‌ای که علیه داعش محقق ساختیم، به توافق سیاسی نیاز داریم.

معاون رئیس‌جمهور عراق بر ضرورت وجود اکثریت سیاسی برای این‌که کشورش بتواند دولتی قوی بسازد، تاکید کرد و افزود: با اکثریت سیاسی می‌توان دولتی قوی ساخت.

نوری مالکی همچنین تصریح کرد: کسانی که می‌خواهند با فساد مبارزه کنند باید با سهمیه‌بندی (ریشه‌های فساد) مبارزه کنند و آن‌ها را از بین ببرند، زیرا مانع خدمت‌رسانی می‌شود.

معاون رئیس‌جمهوری عراق روز جمعه گفته بود، اساس مداخله‌های خارجی و آشوب‌های تقسیم و همه‌پرسی سهمیه بندی سیاسی و سیستم تقسیم پست‌ها و قدرت‌هاست.

او تلاش برای تغییر نظام سیاسی کنونی و تشکیل دولتی با اکثریت پارلمانی را خواستار شد و تاکید کرد، نامزدی‌اش برای نخس‌ وزیر به ایجاد فراکسیونی‌ بزرگ‌تر که در جلسه اول پارلمان به وجود خواهد آمد، بستگی دارد.

مالکی اظهار داشت: ما در مرحله سخت تاریخ عراق به سر می‌بریم که همان مرحله داعش است و سیاستمداران و مقام‌هايی با ما در دولت هستند و طرح‌های عدیده‌ای برای ساقط کردن عراق وجود دارد.

او تصریح کرد، حشد شعبی قدرتی است که ارتش و پلیس را برای دفاع از کشور تقویت کرد. روزهای حضور داعش روزهای سختی بودند و این درس بزرگی است. ما به مردم اطمینان داریم هیچ کس نمی‌تواند خاک عراق را بار دیگر هدف قرار دهد. تا زمانی که حشد شعبی است کشور در امن و امان به سر می‌برد.

مالکی خواستار حفظ سلاح حشد شعبی شد و گفت: ما باید پیروزی را حفظ کنیم و این با باقی ماندن سلاح در دست مجاهدان و باقی ماندن عشایر در میدان ممکن است.

کد خبر 397362

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha