یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: تحقیقات مأموران ادامه داشت تا این‌که خودروی پرشیای حسین پس از گذشت چند روز در مناطق کوهستانی شهرستان قزوین، درحالی‌که کاملا سوخته بود، کشف شد

قتل

مردي كه نقشه‌ي سرقت كلكسيون ميلياردي مرد ديگري را كشيده بود براي رسيدن به خواسته‌ي شيطاني‌اش دونفر را به قتل رساند اما در نهايت تنها چيزي كه نصيبش شد، دستبند پليس بود.

روزنامه‌ي همشهري در اين باره نوشت:30آبان سال گذشته مردي به دادسراي جنايي تهران رفت و خبر از گم شدن پدر 55ساله‌اش به نام يحيي داد.او گفت:پدرم 26آبان‌ماه از خانه‌اش در خيابان 17شهريور خارج و از همان زمان ناپديد شده است.

با اظهارات مرد جوان،تحقيقات براي يافتن ردي از مرد گمشده شروع شد.كارآگاهان با حضور در محل زندگي وي و بررسي تصاوير دوربين‌هاي مداربسته ساختمان متوجه شدند كه او آخرين‌بار همراه يكي از دوستانش به نام حسين سوار خودروي پرشياي خود شده و خانه را ترك كرده است.

محل زندگي حسين در اروميه شناسايي شد اما در ادامه معلوم شد كه حسين نيز ناپديد شده است.

خانواده‌ي او نيز با مراجعه به پليس گفته بودند كه وي براي ديدن دوستش يحيي راهي پايتخت شده اما ديگر به خانه‌اش برنگشته است.

ناپديدشدن اين دو دوست، مرموز به‌نظر مي‌رسيد و وقتي معلوم شد كه آن‌ها در زمينه‌ي خريد و فروش دلار و ارز فعاليت دارند، اين احتمال كه قرباني جنايت شده باشند، قوت گرفت.

تحقيقات مأموران ادامه داشت تا اين‌كه خودروي پرشياي حسين پس از گذشت چند روز در مناطق كوهستاني شهرستان قزوين، درحالي‌كه كاملا سوخته بود، كشف شد.

هنوز يك ‌ماه از ناپديد شدن اين دو دوست نگذشته بود كه فردي با خانواده‌ي يحيي تماس گرفت وگفت كه مدتي قبل از او در ازاي معامله‌اي چك شش ميليارد توماني گرفته اما چك وصول نمي‌شود.

او‌گفت كه پولش را مي‌خواهد و وقتي مأموران در جريان اين تماس قرار گرفتند،سراغ او رفتند.

اين مرد 50ساله به نام تقي اهل شهرستان ابهر بود و وقتي دستگير شد ادعا كرد كه از يحيي طلب داشته و چك را بابت آن گرفته است.

با اين حال مأموران در مخفيگاه وي موبايل يكي از مردان ناپديدشده را كشف كردند كه نشان مي‌داد تقي از سرنوشت آن‌ها باخبر است.

مرد ميانسال در بازجويي‌ها گفت: يحيي و حسين را يكي از دوستانم به من معرفي كرده بود. آن‌ها در كار خريد و فروش دلار بودند و من به آن‌ها پول مي‌دادم و سودش را هم مي‌گرفتم.

چند‌ماه قبل شش ميليارد تومان پول در اختيار يحيي قرار دادم و يك چك با همين مبلغ از او گرفتم اما به يكباره يحيي و دوستش ناپديد شدند و من احتمال مي‌دهم با توجه به فعاليتشان در زمينه خريد و فروش دلار به خارج از كشور رفته باشند.

اين مرد اما نتوانست هيچ توضيحي درباره‌ي موبايل يكي از مردان ناپديدشده كه در خانه‌اش كشف شده بود، ارائه دهد و همين باعث شد كه به بازداشتگاه منتقل شود.

درحالي‌كه شواهد عليه تقي بود، وي همچنان سكوت كرده بود تا اين‌كه ماه‌ها بعد اتفاق ديگري رخ داد.14‌ماه از زمان ناپديدشدن دو دوست گذشته بود تا اين‌كه يك هفته پيش مأموران پي بردندكه تقي آبان‌ماه سال گذشته و همزمان با ناپديد‌شدن يحيي و حسين،همراه يكي از دوستانش به نام جعفر از شهرستان ابهر به تهران آمده بود.

همين كافي بود تا جعفر بازداشت شود و براي تحقيق پيش روي قاضي سهرابي، بازپرس جنايي تهران قرار بگيرد.

او ساعت‌ها بازجويي شد تا اين‌كه در نهايت راز ناپديد شدن دو دوست را فاش كرد و گفت: تقي آن‌ها را به قتل رسانده و اجسادشان را درون چاه انداخته است.

با اظهارات اين مرد و اطلاعاتي كه او در اختيار پليس قرار داد، محل رها شدن اجساد شناسايي و مأموران با عزيمت به آن‌جا، جسد هر دو قرباني را از دل چاه بيرون كشيدند.

با كشف اجساد، تقي كه تا پيش از اين مدعي بود بي‌گناه است، سكوت يكساله‌اش را شكست و به ارتكاب جنايت اعتراف كرد.

به گفته‌ي سرهنگ حميد مكرم، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران، براي هر دو متهم قرار بازداشت موقت صادر شده و تحقيقات تكميلي از آن‌ها ادامه دارد.

منبع:همشهري سرنخ

کد خبر 397353

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha