همشهری آنلاین: رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر دفاعی بودن دکترین نظامی کشور، گفت: نیروهای مسلح با زیر نظر داشتن تمام تحرکات دشمن، هر گونه اقدام متجاوزانه را با پاسخ کوبنده مواجه خواهند کرد.

احمدرضا پوردستان

به گزارش ایرنا، امیر سرتیب احمدرضا پوردستان در مراسم یادواره شهیدان مدافع حرم قم در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) این شهر، با بیان این که ما اطلاعات دقیقی از تعداد شناورهای دشمن در دریاها و آب های اطراف کشور داریم، افزود: کارشناسان نظامی پس از تحلیل توانمندی های دشمن متناسب با آنها ظرفیت های دفاعی را تعریف می کنند.

وی با بیان این که در برابر دشمن غافل نخواهیم شد، اضافه کرد: هدف اصلی ارتقای توانایی های کشور، بازدارندگی است و این که هیچ نیروی خارجی جرات حمله به کشور را نداشته باشد.

پوردستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شکل گیری قدرت جهان اسلام پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در ابتدای دهه 90 میلادی، افزود: غربی ها برای مقابله با این قدرت یک جنگ ترکیبی با مولفه ها و اهرم های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را طراحی کردند.

وی با تبیین برخی از این مولفه ها، تاسیس مدارس وهابی برای پرورش گروه های تروریستی و تکفیری را از جمله آن ذکر کرد و افزود: جوانان مسلمان در کشورهای وهابی امروز سربازان صحنه داعش هستند و استکبار نیز از آنها استفاده می کند.

پوردستان هدف استکبار از تقویت گروه های تروریستی تکفیری را ضربه زدن به نظام اسلامی و درگیر کردن آن با یک جنگ نابرابر عنوان کرد و گفت: در خرداد ماه سال 1393 داعش در یک فاصله زمانی کوتاه خود را از مرزهای غربی عراق به مرزهای شرقی این کشور و نزدیکی قصر شیرین و نفت شهر رساند.

وی اضافه کرد: داعش تا ورود به کشور فاصله زیادی نداشت، اما با وجود نیروهای مسلح آماده، هرگز نتوانست این کار را انجام دهد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش با بیان این که دشمن همواره مترصد است تا با ضربه زدن به نظام، از شکل گیری قطب قدرتی به نام جهان اسلام جلوگیری کند، افزود: ارائه طرحی موسوم به خاورمیانه بزرگ از سوی وزیر خارجه دولت بوش رئیس جمهوری اسبق آمریکا در همین راستا بود، که برای رسیدن به این هدف داعش نقش ویروس را بازی کرد و با استفاده از این راهبرد عناصر تکفیری را وارد یک کشور می کنند.

وی ادامه داد: آنها همزمان 2 اقدام انجام می دهند، نخست پشتیبانی از این ویروس خطرناک و از طرفی مقابله با نیروهای مدافع کشور مورد تهاجم واقع شده، طرح خاورمیانه بزرگ این بود که کشورهای سوریه، عراق، ایران و حتی عربستان به سه قسمت شمالی، مرکزی و جنوبی تقسیم شوند، اما این طرح با هدایت رهبر معظم انقلاب ناکام ماند.

پوردستان گفت: توطئه های دشمن یکی پس از دیگری برای مقابله با جهان اسلام در حال شکل گیری است، ولی نقش بر آب می شود، چرا که دست آحاد جهان اسلام در دست یکدیگر قرار دارد و نمونه بارز این وحدت و همدلی را در نبرد جوانان سوری و عراقی با گروهک های تروریستی تکفیری مشاهده کردیم.

وی همچنین جنگ نرم را نیز یکی از جلوه های جنگ ترکیبی دشمن علیه جهان اسلام با محوریت نظام اسلامی عنوان کرد و افزود: دشمن با استفاده از فضای مجازی می کوشد تا چشم انداز و آینده مشخصی را برای جوانان کشورهای اسلامی مطابق سیاست های خود رقم بزند.

وی با بیان این که دشمن با صرف هزینه های فراوان تلاش دارد تا زمینه دسترسی جوانان به شبکه های اجتماعی را آسان کند، افزود: تحریم های اقتصادی از دیگر مولفه های دشمن برای تضعیف قدرت جهان اسلام است، که تبعیت از رهبر معظم انقلاب، حفظ وحدت و همدلی و پیروی از آرمان های شهیدان تاثیر زیادی در بی اثر کردن آن دارد.

این مراسم به همت سپاه علی بن ابیطالب (ع)، بنیاد شهید و امور ایثارگران، حوزه علمیه خواهران، صدا و سیما و چند نهاد دیگر فرهنگی قم ترتیب یافته بود.

کد خبر 397305

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha