همشهری آنلاین: نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت که طرح تحول سلامت در اجرا از قانون منحرف شده و باید برای ارائه خدمات سلامت به جز افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، فرانشیز در نظر گرفته شود.

محمد حسین قربانی

محمدحسین قربانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طرح تحول سلامت در چارچوب قانونی تعریف شده ولی ما قدری از قانون عدول کرده‌ایم. در هیچ جای دنیا اینطور نیست که خدمات رایگان به گیرندگان خدمت ارائه شود. اگر ما همه منابع را برای ارائه خدمات رایگان بگذاریم باز هم به سرانجام نمی‌رسد.

وی با تاکید بر ضرورت دریافت فرانشیز در خدمات سلامت گفت: البته می‌توان یکی دو دهک پایین جامعه که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند را از این قاعده مستثنی کرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: منابعی که در سال ۹۷ در چارچوب بودجه برای طرح تحول سلامت در نظر گرفته شده چیزی حدود ۷۶ هزار میلیارد تومان است که هم منابع عمومی و هم درآمدهای اختصاصی را در بر می‌گیرد. ما باور داریم منهای درآمدهای اختصاصی اگر دولت تخصیص بدهد و از طرف دیگر مدیریت منابع را داشته باشد یعنی نوشتن گاید لاین‌ها، سیستم ارجاع و کارت الکترونیک سلامت انجام شود می‌توانیم ادامه روند طرح تحول سلامت را داشته باشیم.

نایب رییس کمیسیون بهداشت ادامه داد: علت اینکه روند فعلی طرح تحول سلامت با فراز و فرود مواجه است، یکی این است که دولت منابع را در چارچوب قانون تخصیص نداده و دیگر اینکه هزینه‌ها در جهت خودش مصرف نشده است. این دو ضعف‌های عمده در این مسیر بوده است.

وی گفت: سخت‌گیری‌هایی که در بودجه ۹۷ اعمال شده این است که هم منابعی که پیش‌بینی شده تخصیص یابد و هم وزارت بهداشت مجاب شود تا نظارت ویژه‌ای که ما خواهیم داشت این منابع را در جهت قانونی خود تخصیص دهد.

کد خبر 397290

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha