همشهری آنلاین: مهندس سید جلال فیاضی، موسس و مدیرمسوول پیشین روزنامه قدس در پی درگذشت زنده یاد رضا مقدسی، یادداشتی قلمی کرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری رضوی، سید جلال فیاضی در این یادداشت آورده است:

«مرحوم رضا مقدسی در قامت دانش‌آموزی علاقمند، خوش ذوق و دلسوز پا به عرصه حیات روزنامه‌نگاری در آستان مقدس رضوی گذاشت. با آنکه جوان بود و کم تجربه، به دلیل علاقمندی به حضور در عالم مطبوعات با تلاش خستگی‌ناپذیری وارد مجموعه روزنامه قدس شد.

جذب نخبگان و استقبال از حضور جوانان در تحریریه روزنامه قدس موجب پذیرفته شدن ایشان به عنوان خبرنگار شد تا آقای رضا مقدسی در کنار سایر همکاران روزنامه قدس در عالم مطبوعات قلم بزند. هر چند تجربه‌ای نداشت اما با تلاش خستگی‌ناپذیر به دنبال افزایش اندوخته‌های علمی و حضور هر چه بیشتر در جامعه برای دریافت اخبار و مشاهده صحنه‌های واقعی از زندگی مردم همواره در صحنه آماده بود.

مرحوم رضا مقدسی که از پشت میز مدرسه و کلاس درس پا به عرصه روزنامه‌نگاری گذاشته بود، این بار برای ادامه تحصیلات تکمیلی راهی پایتخت شد تا همزمان در کنار کسب علم و دانش در کار خود محل خیر و برکات برای روزنامه قدس و عالم روزنامه‌نگاری باشد. با حضور ایشان درتهران، وی به عنوان سردبیر روزنامه قدس مشغول به کار شد و از آن زمان هر هفته روزنامه قدس در شورای سردبیری با حضور رضا مقدسی تشکیل جلسه می‌داد که ایشان نیز با علاقه خاص وایده‌های خوب در این جلسات حضور داشتند.

دلسوزی در کار و علاقمند بودن به انجام کار خوب در کنار مهربانی وصف‌ناشدنی از ویژگی‌های اخلاقی ایشان بود. مرحوم رضا مقدسی را هیچ‌گاه عصبانی و کج‌خلق ندیدم؛ درحالی که نسبت به مسائل ومشکلات کشور بسیار حساس بود و با جدیت آنها را پیگیری می‌کرد اما مهربان و آرام بود، به نحوی که توجه و واکنش به مسائل سیاسی حساس یا موضوعات اجتماعی قابل توجه به ایشان ارجاع می‌شد تا دغدغه‌های روزنامه قدس را در یادداشتی به رشته تحریر درآورد یا با پیگیری‌های خود وتیم کاری‌اش سعی در باز کردن گرهی از مشکلات جامعه داشته باشد.

رضا مقدسی جویای آگاهی بیشتر و خستگی‌ناپذیر بود که از نوجوانی قلم زدن در روزنامه قدس آغاز کرد و با پیشرفتی قابل توجه، به عنوان مدیرعامل خبرگزاری مهر انتخاب شد. علاقمندی به روزنامه‌نگاری و تلاش بی‌وقفه برای رسانه‌ای کردن موضوعات مهم اجتماعی منجر شد که وی یک بار دیگر درعرصه رسانه در خبرگزاری مهر خوش بدرخشد و خبرگزاری مهر را به صورت مطلوبی مدیریت نماید. در همان دوران خبر ابتلای وی به بیماری صعب‌العلاج سرطان به گوش دوستانش رسید و این موضوع منجر به استعفای وی از خبرگزاری مهر شد.

روحیه خوب مرحوم رضا مقدسی، وی را در مصافی سخت و نابرابر در برابر بیماری سخت از پا درنیاورد, هر چند که همسرایشان با فداکاری بسیار در افزایش و تقویت روحیه برادرمان رضا مقدسی در سال‌های گذشته نقش برجسته‌ای ایفا کردند اما رضا مقدسی علیرغم برخورداری از روحیه شاد و توکل به تقدیری که خدای یکتا برایش رقم زده بود دراین جنگ نابرابر تسلیم رضای حق شد و جان به جان آفرین تسلیم کرد.

آخرین بار رضا مقدسی را در مراسم تجلیل از پیشکسوتان روزنامه قدس دیدم که به افتخار خادم یاری آن آستان مقدس و نورانی نائل شده بود, از این رو بسیار خوشحال بود گویا خادم یاری امام رئوف، جان تازه‌ای در رگ و ریشه جانش دمیده بود. حضور در جمع روزنامه‌نگاران قدس او را با نشاط تر از همیشه نشان می‌داد وهمه ما از دیدن دوباره ایشان و تداعی خاطرات گذشته خوشحال بودیم.

رضا مقدسی سبکبال از بین ما رفت و برای همیشه به خالق یکتایی پیوست که حیات وممات ما در دستان توانا و قدرتمند اوست. رضا مقدسی از جمع بچه‌های رسانه رفت اما یاد و خاطره زحمات و تلاش‌های خستگی‌ناپذیرش همواره در ذهن ما سبز است وجایش در دل‌مان ماندگار.

عروج رضا مقدسی را از زمین و آسمانی شدنش را به خانواده ایشان و خانواده رسانه تسلیت گفته واز خداوند بزرگ رحمت و آرامش ابدی را بر روان پاک او خواستارم.»

کد خبر 397270

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha