همشهری آنلاین: مجلس شورای اسلامی به دولت اجازه داد که معادل ۱۴ هزار و ۳۷۵ میلیارد تومان برای تحقق اهداف مندرج در قانون برنامه ششم از صندوق توسعه ملی از ورودی سال ۹۷ برداشت کند.

National Development Fund

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه ۹۷ در بخش درآمدی، بند «و» تبصره چهار این لایحه را با ۱۴۹ رای موافق، ۳۱ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از مجموع ۲۳۰ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رساندند.

بر اساس این مصوبه، به‌منظور تحقق اهداف مندرج در قانون برنامه ششم توسعه، به دولت اجازه داده می‌شود معادل مبلغ یکصد و چهل و سه‌هزار و هفتصد و پنجاه میلیارد (۱۴۳.۷۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال از ورودی سال ۱۳۹۷ صندوق توسعه ملی برداشت و منابع حاصله را به ردیف درآمد عمومی به شماره طبقه‌بندی ۳۱۰۷۰۵ نزد خزانه‌داری کل کشور واریز نماید.

در جریان بررسی این بند از تبصره ۴ لایحه بودجه، تعدادی از نمایندگان برداشت از صندوق توسعه ملی را هدف سیاست‌های کلی دانسته و خواستار حذف این بند شدند که علی لاریجانی رییس مجلس در توضیح، گفت: دستگاه‌های اجرایی و دولت و مجلس نمی‌توانند خلاف سیاست‌های کلی عمل کرده و تصمیم‌گیری کنند. اتفاقی که امسال رخ داد این بود که ما از مقام معظم رهبری خواستیم که سیاست‌های کلی برای سال ۹۷ متفاوت باشد. ایشان این موضوع را بررسی کردند و این اجازه را دادند که در مواردی سیاست‌های کلی نسبت به قبل تفاوت پیدا کند.

محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه نیز در توضیح این بند، گفت: با توجه به محدود بودن منابع بودجه، دولت پیشنهاد برداشت حدود پنج میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی را داشت که مجلس با میزان حدود چهار میلیارد دلار موافقت کرد و آن را در کمیسیون تلفیق به تصویب رساند.

وی افزود: با توجه به اینکه این اقدام مغایر با سیاست‌های کلی است مقام معظم رهبری موافقت کردند که در سیاست‌ها اصلاحاتی صورت بگیرد تا بتوان از صندوق توسعه ملی برای مواردی همچون طرح‌های آبیاری استفاده کرد.

کد خبر 397260

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha