همشهری‌آنلاین: حزب حاکم سوسیالیست ونزوئلا اعلام کرد نیکلاس مادورو نامزد رسمی این حزب در انتخابات زودهنگامی‌ست که بهار سال جاری میلادی برگزار می‌شود.

 دیوسدادو کابیو، معاون رهبر حزب حاکم سوسیالیست ونزوئلا در جریان یک کنگره حزبی به نيكلاس مادورو، رئيس‌جمهور فعلي اين كشور گفت: شما با استقبال و تشویق فراوان تایید شدید. شما رسما نامزد حزب سوسیالیست ونزوئلا هستید.

دادگاه عالی ونزوئلا که متشکل از وفاداران به مادوروست در ماه ژانویه اعلام کرد: انتخابات ریاست‌جمهوری که در اصل قرار بود ماه دسامبر 2018 برگزار شود، چند ماه جلو می‌افتد.

دادگاه عالی ونزوئلا که به گفته منتقدان به صورت نظام‌مند تسلیم مادوروست ائتلاف اپوزیسیون را از معرفی نامزد تحت عنوان حزب اپوزیسیون منع کرده و چندین تن از چهره‌های برجسته حزب اپوزیسیون را از نامزدی در این انتخابات محروم کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه،اپوزیسیون ونزوئلا که دچار تفرقه و ضعف شده اعلام کرد: این اقدام‌ها با هدف روی کارآمدن مادورو برای دومین دور متوالی انجام شده‌است؛ مادورویی که در بین مردم به شدت نامحبوب است اما با هیچ رقیب مخالفی نیز که از حمایت قاطع برخوردار باشد، مواجه نیست.

مادورو که پیراهن قرمز به تن داشت در این جلسه در کنار سیلیا فلورز، بانوی اول ونزوئلا حاضر شد و نامزدی خود در این انتخابات را ه‌مزمان با افرياد "بله" صدها تن از اعضای حزب سوسیالیست، پذیرفت.

کابیو گفت: کاملا طبیعی است که مادورو 55 ساله نامزد حزب سوسیالیست شود چراکه او شریک عملکردهای انقلابی بی‌نظیر است. ما پیروز خواهیم شد و من شکی در این مساله ندارم.

کد خبر 397254

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha