همشهری آنلاین: معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس‌جمهوری در اهواز گفت: مشکل گرد و غبار در جنوب شرق این کلانشهر ظرف ۲ سال آینده به طور کامل حل می‌شود.

مشکل گرد و غبار جنوب شرق اهواز ظرف ۲ سال آینده حل می‌شود

به گزارش ایرنا، رضا ویسه در حاشیه بازدید از طرح‌های مقابله با ریزگرد در کانون‌های فوق بحرانی جنوب شرق اهواز در جمع خبرنگاران افزود: امسال در حدود 19 هزار هکتار از اراضی فوق بحرانی جنوب شرق این شهر طرح مقابله با گرد و غبار انجام شده است.

وی با تاکید بر این که کانال 47 کیلومتری موسوم به کانال مهندس پور شریف ظرف 2 روز آینده افتتاح می‌شود یادآور شد: با رهاسازی آب در این کانال عملیات نهال کاری سرعت بیشتری می‌گیرد.

معاون هماهنگی و نظارت جهانگیری خاطر نشان کرد: تمام امکانات کشور بسیج شد تا این کانال ظرف مدت زمان اندکی با وجود موانع بسیاری از قبیل لوله‌های آب، گاز، نفت و خطوط راه‌آهن به بهره‌برداری برسد.

ویسه در پاسخ به این پرسش که چرا عملیات مقابله با گرد و غبار سرعت بیشتری ندارد گفت: کاشت و رشد نهال‌ها نیازمند تامین آب است، اگر امسال شرایط بارندگی بهتر بود قطعا سرعت کار ما نیز افزایش می‌یافت.

معاون نظارت و هماهنگ‌کننده معاون اول رئیس جمهوری روز سه‌شنبه به همراه استاندار خوزستان از بخش‌هایی که این طرح اجرا شده یا درحال اجراست در مناطق باوی در شمال شرق اهواز و داریون میان آب شوشتر بازدید کرده و از نزدیک در جریان ابعاد و مسائل پیش روی اجرای کامل این طرح قرار گرفت.

کد خبر 397238

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha