مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل جدید موسسه همشهری با بیان اینکه موافق تحقیق و تفحص از این موسسه است، گفت: برای من خرید چاپخانه ۲۸ میلیارد تومانی از سوی این موسسه و پرداخت یارانه به نشریاتی که خواهان نداشته‌اند، تعجب‌برانگیز است.

مرتضی حاجی

به گزارش خبرنگار ایلنا، طرح تحقیق و تفحص از موسسه همشهری مدت‌هاست در شورای شهر تهران کلید خورده است. هرچند هنوز در دستور جلسه هیات رئیسه شورا قرار ندارد، اما تاکنون جلسات متعددی با حضور پیشنهاددهندگان طرح و مدیرعامل جدید این موسسه برگزار شده‌است.

مرتضی حاجی، مدیرعامل موسسه همشهری در خصوص آخرین جلسه با پیشنهاددهندگان که با حضور محمدعلی نجفی، شهردار تهران برگزار شد، به اظهارات وی اشاره کرد و گفت: ایشان گفتند ما موافق تحقیق و تفحص از همشهری هستیم، چرا که به روشنگری کمک کرده و هرچه‌قدر همه چیز روشن‌تر باشد، بهتر است.

او در ادامه در پاسخ به این سوال که چرا همشهری با توجه به اظهارات برخی از اعضای شورای شهر تا این حد پتانسیل تخلف داشته است، گفت: چرایی‌اش را تحقیق و تفحص مشخص می‌کند، بالاخره همشهری یک موسسه فرهنگی و اجتماعی است و اگر خوشبینانه نگاه می‌کنیم، تلاش کرده‌ است، گستره کار خود را به همه اقشار جامعه توسعه دهد و در همه حوزه‌ها همچون موضوعات حقوقی، تندرستی و ...کار کند و به همین دلیل اغلب موارد ناچار شده است، برای تنظیم دخل و خرج یارانه بپردازد.

مدیرعامل موسسه همشهری در خصوص ضرردهی این موسسه افزود: غیر از همشهری نشریات دیگر هم ضرر می‌دهند، اما در خصوص زیان‌دهی موسسه باید به آن به صورت یک مجموعه فعالیت نگاه کرد. مجموعه تا سال ۹۴ سودآور بوده است، اما در سال ۹۵ هزینه‌های جدیدی به آن اضافه شده و درآمدها از آگهی نیز کاهش یافته‌است، در نتیجه برآیند و میانگین این شرایط موجب شده‌ که همشهری زیان دهد.

او کاهش آگهی‌های همشهری را به علت وضعیت و کسادی کلی کسب و کار در کشور دانست و گفت: با همه این حرف‌ها تعجب‌آورترین چیزی که من شاهدش بودم، این بود که با این شرایط، چاپخانه‌ای به قیمت ۲۸ میلیارد تومان خریداری شده که نیروهای سابق هیچ‌کدام خریدش را تایید نمی‌کنند. همچنین در بکارگیری نیرو کم‌دقتی شده است و بدون توجه به اینکه آیا به این مقدار نیاز است، نیرو جذب کرده‌اند، از سوی دیگر برای نشریاتی که اصلاً خواهان نداشتند، یارانه پرداخت شده است.

حاجی خاطرنشان کرد: کاهش آگهی‌ها متاثر از شرایط اقتصادی کشور بوده‌است. وقتی در بخش اقتصادی رکود باشد، آثارش را نیازمندی‌های تجاری می‌بینیم. اگر بخش نیازمندی‌های مسکن را از دو سال قبل با الان مقایسه کنیم متوجه تاثیر رکود مسکن خواهیم شد و کم شدن درآمد آگهی‌ها متاثر از فضای اقتصادی است که امیدواریم با وعده‌های آقای روحانی در این زمینه تغییری صورت گیرد.

مدیرعامل موسسه همشهری در خصوص ۶۰۰ نیروی مازاد در این موسسه که در جلسات کمیسیون مطرح شده است، گفت: همه کسانی که هم اکنون در موسسه هستند، باقی خواهند ماند. تلاش می‌کنیم برای کسانی که در موسسه کار مناسبی ندارند، کار جدیدی تعریف شود.

کد خبر 397161

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha