پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمد علی نجفی چهارشنبه ۱۱ بهمن بصورت سرزده از برخی سایت‌های برف روبی پایتخت بازدید کرد و گفت: برف اخیر کم سابقه بود چرا که کمتر پیش می‌آمد که هر ٢٢ منطقه شهر با این شدن درگیر برف شوند.

بازدید نجفی از سایت های برف روبی شهرداری تهران

 

 

 

وی با بیان اینکه معمولا برف در برخی مناطق رخ می‌داد اما این بار، حالت استثنائی وجود داشت بگونه‌ای که در مناطق جنوبی بیشتر از مناطق شمالی بود افزود: مثلا در منطقه ٢٠، بارش برف به همان میزان و یا حتی بیشتر از منطقه یک بود که یکی از نکات خاص برف بود که امسال درگیرشدیم.

 

وی با بیان اینکه مسئله بعدی برف اخیر در پایتخت، سرمای شدید بعد از برف بود افزود: تا آنجا که به یاد دارم. قبلا معمولا روزهای بعد از بارش برف با هوا آفتابی می‌شد که کمک به برفروبی و آب شدن برفها می‌کرد اما این بار دو سه روزی بعد از برف هوا به شدت سرد بود و سردترین روزها و شب‌ها سال رو در این چند روز اخیر تجربه کردیم لذا این مسائل کار را سخت می‌کرد.

شهردار تهران در ادامه تشریح مشکلات پیش روی برف‌روبی، افزود:یکی دیگر از مشکلات این بود که خودروهای حمل زباله، نتوانستند زباله‌هایی را که جمع‌آوری کردند از تهران خارج کنند و به ویژه در مسیر کهریزک و ارادکوه ما با این مشکل مواجه شدیم که به دلیل مسدود شدن مسیرها،کامیون‌هایی که باید زباله‌ها را تخلیه کرده و برمی‌گشتند برای برداشت نوبت دوم زباله‌ها،متاسفانه نتوانستند رفت و آمد را انجام دهند و مجموعا سبب شد که مشکلاتی از نظر جمع‌آوری زباله داشته باشیم و در برخی کوچه و خیابان‌های فرعی نیز باز به همین منوال مشکلاتی بود.

نجفی با بیان اینکه شهرداری تهران از همان زمان بارش برف کار خود را آغاز کرد و تعطیل نکرده است گفت: در بازدید امشب تا حدی که ما توانستیم بررسی کنیم خوشبختانه مشکل زباله تا حد زیادی حل شده و جمع‌آوری شده‌ است و دسترسی به بسیاری از خیابان‌های فرعی نیز ایجاد شده و امید است بتوانیم رضایت بیشتر مردم را کسب کنیم.

نجفی با تاکید بر لزوم جلب مشارکت مردمی گفت: ما از همان روز از مردم درخواست کردیم که به ما کمک کنند و این مسئله بدیعی نیست چرا که در بسیاری از کشورهای دنیا مردم از نظر قانونی در قبال پاکسازی خانه‌ها از برف مسئول هستند اما در ایران ما درخواست مشارکت از مردم را داریم و بحث مسئولیت اجتماعی ارگان‌ها و مردم مطرح است که امید است در بارش‌های بعدی پایتخت که گویا در هفته آینده نیز خواهیم داشت مردم در پاکسازی و تکان دادن درختان کمک کنند.
شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری هرچه در توان داشت انجام داد گفت: درست است که در نیرو و تجهیزات ضعف‌هایی داشتیم اما نمی‌شد در فاصله کوتاه مشکلات را برطرف کرد.

وی در واکنش به سوالی در خصوص کمک شهرداری تهران به فرودگاه‌های مهرآباد و امام خمینی (ره) با بیان اینکه امسال به فرودگاه مهرآباد در برف اخیر کمک کردیم افزود: شهرداری برحسب درخواست استانداری و وزارت راه به مسئله برفروبی فرودگاه‌ها وارد می‌شود. در خصوص فرودگاه امام خمینی نیز هنوز درخواستی از شهرداری مطرح نشده است اما دولت و شهرداری علاقه‌مند هستند که باکمک، مشکلات حل شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه استاندار تهران اعلام کرده که نمره‌اش به عملکرد شهرداری در روزهای برفی بیست بوده نه ١٨گفت: من نمره ١٨ استاندار به عملکرد شهرداری در برف را از معاون استاندار شنیدم چرا که معتقدم شهرداری نمی‌تواند به عملکرد خودش نمره بدهد و باید مردم به عملکرد نمره بدهند اما از استاندار تهران نیز بابت نمره بیست‌اش به شهرداری تشکر می‌کنم.

به گزارش ایسنا، محمدعلی نجفی در بازدید ٤ساعته خود از سایت‌های برفروبی منطقه دو،پنج و... به صورت سرزده پرداخت و از پروژه ٣٠٠ هکتاری کاشت درخت در میدان بهرود نیز بازدید کرد و در ادامه به اسکان کارگری منطقه پنج رفت و از محل دپوی زباله و انبار تامین شن و نمک بازدید کرد.

کد خبر 397128

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha