همشهری آنلاین: نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: تعدد همراهان با نمایندگان در دیدار ار اوین کج سلیقگی بود و بهتر بود نمایندگان امکان این را پیدا می‌کردند که با برخی زندانیان به طور خصوصی صحبت کنند.

زندان اوین

محمد کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ۱۱ نماینده‌ای که از زندان اوین بازدید کردند به دنبال این بودند که مجموعا وضعیت نگهداری بازداشتی‌های حوادث اخیر را بررسی کنند و در مورد گزارش خودکشی سینا قنبری کسب اطلاع کنند. در همین رابطه رییس سازمان زندان‌ها گزارش مبسوطی از وضعیت زندانیان و چگونگی این حادثه ارائه کرد و ما از محل اقدام به خودکشی سینا قنبری هم بازدید کردیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس یادآور شد: مجموعا تقاضای ما این است که بازپرس با دقت بیشتری موضوع را بررسی کند اگرچه توضیحات نشان می‌داد که بحث خودکشی مطرح است ولی چون موضوع حق‌الناس است و حیات یک انسان مطرح است، بخصوص که این فرد بسیار جوان بوده امیدواریم به دقت بررسی شود البته این پرونده در یکی از شعبات بازپرسی دادسرای تهران در حال رسیدگی است.

کاظمی با اشاره به اطلاعات ارائه شده از سوی رییس سازمان زندان‌ها و برخی همراهان متوفی (سینا قنبری)،‌ گفت که این اظهارات دلالت بر خودکشی دارد.

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درباره حضور چشمگیر ماموران به همراه نمایندگان در بازدید از زندان اوین، گفت: البته خیلی غیرمتعارف نبود ولی آنها تعداد قابل توجهی بودند و بهتر بود کسی همراه ما نباشد و یا تنها رییس سازمان زندان‌ها یا رییس زندان اوین همراه باشند. این کج سلیقگی بود، به هر حال ما امین مردم هستیم و لازم بود با برخی زندانیان به طور خصوصی صحبت کنیم. البته در حد رفع نیاز مجالی برای گفت‌وگو پیدا شد اما بهتر بود این صحبت‌ها در فضای محدودتری انجام می‌شد.

کاظمی گفت: تعداد همراهان ما در این بازدید بیشتر از نمایندگان بود و این مطلوب نبود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر چهار نفر از بازداشتی‌های حوادث اخیر در بند زندان عمومی و دو نفر در بندی هستند که هنوز بازجویی‌شان انجام نشده و مجموعا شش نفر از بازداشتی‌های حوادث اخیر از زندان اوین هستند.

کد خبر 397100

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha