همشهری آنلاین: مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به روند افزایش تدریجی دما در بیشتر مناطق کشور از احتمال ریزش بهمن در جاده‌های کوهستانی خبر داد.

سفر زمستانی

احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها امروز (۱۱ بهمن‌ماه) در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و در برخی مناطق پدیده گرد و خاک دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به اینکه در بیشتر مناطق کشور روند افزایش تدریجی دما داریم، تصریح کرد: افزایش دما در استان‌های ساحلی خزر همراه با وزش باد جنوبی است.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا (۱۲ بهمن ماه) با شمالی شدن جریان‌ها و گذر موج تراز میانی جو در سواحل خزر کاهش دما و در استان‌های مازندران و گلستان در ساعات بعد ازظهر بارش پراکنده داریم، گفت: این موج روز جمعه (۱۳ بهمن ماه) در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی سبب بارش پراکنده خواهد شد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: به سبب دمای زیر صفر در اکثر مناطق نیمه شمالی کشور در سه روز آینده یخ‌زدگی معابر عمومی و جاده‌های بین شهری و احتمال ریزش بهمن در مناطق برفگیر جاده‌های کوهستانی وجود دارد، همچنین در سه روز آینده مناطق مرکزی شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز به علت وزش باد شدید مواج است.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا (۱۲ بهمن) کمی ابری و در بعدازظهر همراه با وزش باد و با بیشینه و کمینه دما ۵ درجه و۴- درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود و روز جمعه (۱۳ بهمن) کمی ابری همراه با غبار محلی خواهد بود که دمای آن در گرمترین زمان به ۶ درجه و در سردترین زمان به ۳- درجه سانتیگراد می‌رسد.

کد خبر 397068

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha