پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به نقش پررنگ برف در از بین بردن آلاینده‌های موجود در هوا، تصریح کرد: اگر چه برف یک پاک‌کننده قوی آلاینده‌ها است، اما قطعا تاثیر آن موقت است و به محض پایدار شدن شرایط جوی و تولید آلاینده‌ها شرایط کیفی به حد ناسالم می‌رسد.

برف، پاک‌کننده قوی آلاینده‌ها

به گزارش ايسنا، احد وظیفه در مورد تاثیر بارش‌های جوی بر کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: آلودگی هوا یک پدیده بلندمدت نیست و قطعا با وزش باد شدید یا ریزش باران و برف کیفیت هوا تغییر و شاخص آلودگی کاهش پیدا می‌کند، اما با برقراری شرایط پایدار در جو، مجددا مقدار آلاینده‌ها افزایش یافته و هوای ناسالم ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: طی روزهای گذشته، بارش برف در تهران باعث بهبود کیفیت هوا و تمیز شدن آن شد به ویژه این که برف به دلیل داشتن حالت اسفنجی، پاک‌کننده قوی است که آلودگی‌ها را در خود جذب می‌کند و به سطح زمین می‌آورد. به همین علت قدیمی‌ها تاکید دارند که نباید برف اول خورده شود، چون این برف حاوی آلاینده‌های هوا است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: هوای پاک ناشی از ریزش برف در تهران کاملا موقت بود و به محض پایدار شدن شرایط جوی و تولید آلاینده‌های ناشی از خودروها و صنایع شرایط کیفی هوای تهران به حد ناسالم رسید.

وظیفه تاکید کرد: پدیده‌های جوی مثل باد، باران و برف بر بهبود کیفیت هوا تاثیر دارند اما باعث حل مشکل آلودگی هوا نمی‌شوند. روشن است برای حل قطعی این مشکل باید به سمت بهبود کیفیت سوخت و خودرو و کاهش آلایندگی صنایع حرکت کنیم.

به گزارش ایسنا، روز گذشته شینا انصاری- مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان محیط زیست- نیز با اشاره به تاثیر موقت باران و برف در کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: افزایش شاخص کیفیت هوا در کلانشهرهایی مثل تهران نشان می‌دهد که بارگذاری جمعیتی در تهران دچار اشکال است و جمعیت این شهرها بالاتر از حد ظرفیت زیستی است و این بارش‌ها قطعا تکافوی بار جمعیت خودرویی و انسانی موجود در پایتخت را نمی‌کند و باعث حل مشکل آلودگی هوا در کلانشهرهایی مثل تهران نمی‌شود.

کد خبر 397055

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha