چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: ترکیه هم‌زمان با جنگ علیه کردها در شمال سوریه، اعلام کرد، کمپ‌هایی برای غیر نظامیانی که در سوریه از درگیری‌ها فرار کرده‌اند، ایجاد می‌کند.

آنکارا اعلام کرده است که در عملیاتش در شمال سوریه تمام تلاش خود را برای جلوگیری از هرگونه آسیب به غیر نظامیان انجام خواهد داد، با این حال گزارش‌ها از کشته شدن ده‌ها غیرنظامی حکایت دارد.

آژانس‌های بشردوستانه ترکیه اعلام کرده‌اند که کمپ‌هایی را در اطراف اعزاز و هم چنین ادلب برای غیر نظامیان آماده می‌کنند.

نیروهای مسلح ترکیه از چند روز پیش در عملیاتی منطقه عفرین در شمال سوریه را برای نابودی یگان‌های مدافع خلق مورد هدف قرار داده‌اند. ترکیه این گروه را شاخه سوری پ.ک.ک می‌داند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، در همین راستا، کرم کینیک، رئیس کمیته صلیب سرخ ترکیه اعلام کرد: ما آماده هستیم که حداکثر 50 هزار نفر از غیر نظامیان از دو شهر ادلب و اعزاز را در کمپی اسکان دهیم.

هم چنین رئیس آژانس فوریت‌های آفاد (AFAD) ترکیه اعلام کرد: ما خود را برای بدترین سناریوها آماده می‌کنیم. هنوز مشکل است  اعلام کنیم  چه تعداد از غیر نظامیان از درگیری‌ها فرار خواهند کرد زیرا این عملیات در حال انجام است.

هم چنین نگرانی‌ها درباره این‌که با شروع عملیات ترکیه در شمال سوریه تراژدی انسانی در عفرین رخ دهد، در حال افزایش است. در طول چند روز گذشته روستاها و شهرهای اطراف عفرین تحت بمباران شدید ترکیه قرار گرفته‌اند.

بر اساس اعلام سازمان ملل شهر عفرین حدود 324 هزار جمعیت دارد که از این تعداد، 50 هزار نفر به دلیل درگیری‌ها فرار کرده‌اند.

گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرده که دست کم 67 غیر نظامی در عملیات ترکیه در شمال سوریه کشته شده‌اند اما ترکیه این مساله را رد می‌کند.

در حال حاضر سه کمپ در شرق اعزاز وجود دارد که در صورت افزایش آوارگان این کمپ‌ها می‌تواند افزایش یابد.

هم چنین یک مقام سازمان ملل اعلام کرد که عملیات ترکیه در شمال سوریه روند ارسال کمک‌های بشردوستانه به داخل سوریه را مختل کرده است.

او ادامه داد: سازمان ملل با بهبود وضعیت امنیتی بلافاصله کمک رسانی‌های خود به مناطق مرزی را از سر خواهد گرفت.

کد خبر 397042

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha