همشهری آنلاین: رز مک‌گوان که از نخستین افشاکنندگان فساد اخلاقی هاروی واینستین بود جزئیاتی از دیدار با این تهیه‌کننده سرشناس را در اتاق هتلی در آمریکا در ۲۰ سال پیش افشا کرد.

رز مک گوان

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، بازیگر، مدل و خواننده آمریکایی که 44 سال پیش در توسکانی ایتالیا به دنیا آمده، پاییز امسال شکایتی علیه یکی از پرنفوذترین مردان دنیای سینما مطرح کرد؛ اقدامی که آغازگر جنبش مبارزه زنان با آزار و اذیت جنسی در هالیوود شد و پس از آن بود که بیش از 80 نفر دیگر جرات کردند علیه رفتارهای زننده واینستین موضع بگیرند. این ماجرا البته به تهیه‌کننده برنده اسکار محدود نماند و پای چند ستاره دیگر سینما را هم به پرونده‌های آزار و اذیت باز کرد.

این روزها کتابی از مک‌گوان به بازار آمده که بخشی از آن به بازخوانی دیدار این بازیگر با واینستین در اتاق هتلی در حاشیه جشنواره ساندنس در سال 1997 مربوط می‌شود. او که آن زمان 23 سال داشته و تهیه‌کننده سرشناس را «غول» می‌پنداشته، در بخشی از «شجاع» چنین نوشته است: «پس از اکران فیلم من، او خواست با هم در یک رستوران دیدار کنیم. محل قرار به سوئیت هتل تغییر کرد و من فکر می‌کردم قرار است برای آینده‌ام تصمیم‌های اساسی بگیریم.»

این خوش‌خیالی برای بازیگر جوان فقط 30 دقیقه طول می‌کشد و پس از آن تهیه‌کننده هالیوودی او را آزار مي‌دهد. مک‌گوان در کتاب خود به این اشاره می‌کند که روز بعد ماجرا را برای بن افلک تعریف کرده و بازیگر سرشناس فقط به اظهار تاسف و گفتن این جمله که «چقدر به هاروی گفتم دست از این کارهایش بردارد» بسنده کرده است؛ ادعایی که هنوز از سوی افلک رد یا تایید نشده است.

مک‌گوان کتاب خاطرات «شجاع» را اینگونه توصیف مي‌کن: «زندگی من، آنگونه که در این کتاب خواهید خواند، مرا از يك مکتب به مکتبی دیگر کشانده است. شجاع روایت این داستان است که من چگونه خودم را از این مکاتب بیرون کشیدم و زندگی‌ام را بازیافتم. می‌خواهم به شما کمک کنم همان کار را انجام دهید.»

کتاب 272 صفحه‌ای «شجاع» روز 30 ژانویه 2018 از سوی انتشارات هارپروان منتشر شده و با بهای 28 دلار به کتابفروشی‌ها آمده است. نسخه صوتی این کتاب هم به قیمت تقریبی 26 دلار در دسترس است.

کد خبر 396992

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha