همشهری آنلاین: رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران گفت: آیین نامه‌ای برای تعیین مصادیق ویژه شهید خدمت در بنیادشهید تدوین می‌شود البته این موضوع باید در دولت به تصویب برسد.

شهیدی

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی شهیدی روز سه شنبه در تشریح اقدامات مربوط به انعقاد تفاهم نامه همکاری بنیادشهید و وزارت بهداشت به منظور راه اندازی مراکز تخصصی توانبخشی ایثار در استان ها، افزود: این آیین مامه به زودی تهیه و تنظیم می شود و امیدواریم براساس این آیین نامه بتوان مصادیق ویژه ای برای شهدای خدمت تعیین کرد.

وی اظهار داشت: براساس این آیین نامه می توان شهدای خدمت را شناسایی کرد و اگر فردی که در حین خدمت فوت کرد اگر مصادیق ما را داشت به عنوان شهید خدمت معرفی خواهد شد.

شهیدی ادامه داد: البته شهدای خدمت فقط در گلزار شهدا مدفون خواهند شد و تمامی خدمات مربوط به آنها با سازمان ها و وزارتخانه های مربوط به خود آنها باید ارائه شود.

معاون رییس جمهوری اضافه کرد: درباره شهید خدمت قرار دادن نیروهای وزارت بهداشت ما یکسری مصادیقی داریم که باید هر فردی که جان خود را از دست می دهد حتما این مصادیق را داشته باشد و اگر این مصادیق را داشت شهید خدمت محسوب می شود.

وی تصریح کرد: پس از حادثه پلاسکو بحث شهید خدمت در کشور بیشتر در کشور مطرح شد که به همین منظور با تدوین این آیین نامه می توان مصادیق را برای این افرادی که جان خود را در راه خدمت از دست می دهند پیاده کرد و با داشتن شرایط آنها را شهید خدمت تلقی کنیم.

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: البته بسیاری از افراد مانند نیروهای اورژانس و یا آتش نشانان در بدترین شرایط خودشان را به آب و آتش می زدنند تا بتوانند جان فرد دیگری را نجات دهند که با تنظیم این آیین نامه می توان آنها را شهید خدمت نامید، البته تمام خدمات ارائه شده به این افراد نیز از طریق سازمان ها، ارگان ها و وزارت خانه محل فعالیت آنها باید ارائه شود و بنیادشهید خدمتی نمی تواند به آنها بدهد.

شهیدی با بیان اینکه شهدای خدمت با شهدای دوران دفاع مقدس متفاوت هستند، اظهار داشت: شهدای دوران دفاع مقدس و خانواده های آنان تحت پوشش خدمات بنیادشهید قرار دارند اما شهدای خدمت باید حتما از سوی ارگان های خودشان مورد حمایت قرار گیرند.

وی درباره بالگرد سقوط کرده در استان فارس (در اوایل سال 1395) که از سوی وزیر بهداشت در این نشست مطرح شد، گفت: در این بالگرد افراد نظامی به عنوان شهید محسوب شدند چون وضعیت ماموریت نیروهای نظامی و انتظامی به طور مشخص معین است.

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین بنیادشهید و امور ایثارگران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال گذشته (سال 95) درباره تقویت همکاری مشترک در راه اندازی مراکز تخصصی توانبخشی ایثار در استان های کشور برگزار شد و امروز سه شنبه جلسه تشریح گزارش اقدامات صورت گرفته با حضور سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت و حجت الاسلام سیدمحمدعلی شهیدی رئیس بنیادشهید در محل این نهاد برگزار شد.

کد خبر 396977

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha