سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: یک سال بعد از ممنوع کردن ورود شهروندان ۱۰ کشور مسلمان و کره شمالی به آمریکا، دولت این کشور اعلام کرد ممنوعیت ورود پناهجویان ۱۱ کشور را که خواهان ورود به آمریکا هستند، برمی‌دارد اما روند صدور ویزا را سخت‌تر می‌کند.

نامي از اين 11 كشور برده نشده ولي به‌احتمال قوي 10 كشور مسلمان و كره‌شمالي مد نظر اين دولت هستند.

مقام‌هاي آمریکایی گفته‌اند برای شناسایی و ارزیابی پرونده‌های پناهجویانی که از این کشورها به آمریکا می‌آیند كنترل‌هاي شديدي اعمال خواهند کرد.

بر اساس طرح پیشین دونالد ترامپ ، رئيس‌جمهور آمريكا ورود شهروندان ایران، مصر، عراق، مالی، لیبی، کره شمالی، سومالی، سودان جنوبی، سودان، سوریه و یمن به آمريكا ممنوع شده بود.

لغو ممنوعیت‌های گذشته در پیانجام  تغییرهايي در قوانین مربوط به پناهندگی آمریکا  انجام مي‌شود.

به گزارش ديلي‌استار،بر اساس تغییرهاي جدید، تحقیقات بيشتر برای برخی شهروندان این ۱۱ کشور انجام مي‌شود و فهرست کشورهایی که به‌عنوان کشورهای پرخطر از نظر امنیتی ، به‌طور دوره‌ای مورد بازبینی قرار مي‌گيرد.

مقام‌هاي آمریکایی معتقدند این تغییرها نه تنها وضعیت امنیتی را بهبود می‌بخشند، بلكه سبب مي‌شود تا بهتر بتوانند پناهجویان واقعي را که از آزار و سرکوب گریخته‌اند مورد ارزیابی قرار دهند.

پیشتر مدافعان حقوق بشر برنامه ممنوعیت ورود شهروندان ۱۱ کشور از جمله پناهجویان را سیاست دونالد ترامپ برای کاهش پذیرش پناهنده ناميده بودند.

در سه سال گذشته ۴۰ درصد پذیرش پناهجویان ایالات متحده آمریکا از ۱۱ کشوری هستند کهدر اين مدت ورود شهروندانشان به آمریکا ممنوع شده بود.

کد خبر 396946

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha