دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: دو روز پیش از اعلام فهرست نامزدهای چهل و سومین دوره مراسم اهدای جوایز سزار، مدیران آکادمی هنرها و فنون سینمایی فرانسه از نام برنده جایزه افتخاری این دوره رونمایی کردند.

پنه لوپه کروز

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از ورايتي، پنه‌لوپه كروز به تازگي بازي در تازه‌ترين تجربه كارگرداني اصغر فرهادي را در اسپانيا به پايان رسانده، روز دوم مارس به پاريس مي‌رود تا سزار افتخاري خود را به پاس يك عمر فعاليت پرثمر سينمايي دريافت كند. بازيگر تحسين‌شده اسپانيايي به جمع بزرگاني چون جورج كلوني، مايكل داگلاس، مريل استريپ و شان پن مي‌پيوندد كه پيش از اين سزار افتخاري دريافت كرده بودند.

تريلر روانشناسانه «همه مي‌دانند» آخرين ساخته فرهادي است كه تابستان و پاييز امسال در فرانسه مقابل دوربين رفت و قرار است ماه مي آينده به احتمال فراوان در جشنواره كن رونمايي شود. كروز در اين فيلم با همسرش خاوير باردم و ريكاردو دارين، ستاره آرژانتيني همبازي است. ريدلي اسكات، كنت برانا، فرناندو تروبا و سرجيو كاستليتو فيلمسازاني هستند كه كروز پيش از اين با آنها همكاري كرده است.

آلن ترزيان، رئيس آكادمي هنرها و فنون سينمايي فرانسه با اشاره به كارنامه پربار پنه‌لوپه كروز گفت: «او استعدادي دارد كه در فيلم‌هاي كوچك بين‌المللي هم مي‌درخشد و ديده مي‌شود. اين استعداد بيش از همه در همكاري با الخاندرو آمنابار و به ويژه پدرو آلمودوار به چشم آمد و حاصل آن فيلم‌هايي چون «همه چيز درباره مادرم»، «آغوش‌هاي شكسته» و «بازگشت» بود كه جايزه بهترين بازيگر جشنواره كن 2006 و يك نامزدي اسكار برايش به ارمغان آورد.»

ستاره اسپانيايي سرانجام براي بازي در «ويكي كريستينا بارسلونا» به كارگرداني وودي آلن برنده اسكار بهترين بازيگر زن نقش مكمل در 2008 شد و براي همين فيلم يك جايزه بفتا هم دريافت كرد. سزار جايزه اصلي سينماي فرانسه و معادل اسكار است.

کد خبر 396899

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha