همشهری آنلاین: عضو کمیسیون بهداشت مجلس نسبت به خطر بحران کمبود دارو و تجهیزات پزشکی در سال ۹۷ هشدار داد و بر لزوم پرداخت مطالبات شرکت هایی دارویی و ملزومات پزشکی تاکید کرد.

دارو

به گزارش مهر، یعقوب شیویاری با هشدار نسبت به خطر بحران کمبود دارو و تجهیزات پزشکی در سال 97، گفت: بیمارستان‌ها مشکل کسری بودجه دارند و به دلیل عدم نقدینگی کافی نزدیک به دو سال به واحدهای تولید دارو بدهکار هستند از این رو مراکز تولید دارو برای تامین مواد اولیه نیز با مشکل جدی نقدینگی دارند و به طور قطع اگر وضعیت به این منوال ادامه داشته باشد کارخانه‌های داروسازی با خطر ورشکستگی و کشور با کمبود دارو و تجهیزات مواجه خواهد شد.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بیمارستان‌ها از مهمترین حلقه‌های درمانی نظام سلامت هستند، افزود: مهمترین دغدغه بیمارستان‌ها عدم پرداخت کارانه معوقات کادر درمان و مطالبات شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی است.

وی با یادآوری اینکه انباشت مطالبات مراکز دارویی و تجهیزات پزشکی و کادر درمان نارضایتی‌ها را به دنبال داشته است، تصریح کرد: اگر هر چه سریع‌تر مطالبات و معوقات پرداخت نشود به طور حتم در سال آینده با کمبود دارو و تجهیزات مواجه خواهیم شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه دولت باید با اختصاص اعتبارات ویژه بدهی مراکز دارویی را پرداخت کند، گفت: برخی از شرکت‌های دارویی پرسنل زیادی دارند و اگر دولت به پرداخت معوقات این مراکز توجه نداشته باشد منجر به بیکاری تعداد کثیری از شاغلان در این حوزه می‌شود.

شیویاری افزود: اگر با بحران کمبود دارو روبرو شویم دولت مجبور به واردات دارو می‌شود و این موضوع اصلا شایسته کشور نیست زیرا از یک سو بیکاری پرسنل و از سویی تهدید تولید را به دنبال دارد.

نماینده مردم میانه در مجلس دهم، با بیان اینکه بدهی بیمه‌ها چالشی بزرگ سد راه خدمات رسانی داروخانه‌ها به شمار می‌رود، تصریح کرد: به سبب بدهی بیمه‌ها به داروخانه‌ها اقتصاد این مراکز دچار مشکل شده است.

عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: اگر با کمبود دارو مواجه شدیم نباید مراکز دارویی را مقصر قلمداد کرد بلکه مقصر اصلی دولتمردان هستند که برای پرداخت مطالبات آنها تاکنون چاره اندیشی نکرده اند.

کد خبر 396896

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha