همشهری آنلاین: نیروهای نظامی در سرتاسر جهان عادت‌های روزانه ورزش خود را به صورت عمومی و آنلاین منتشر ساخته‌اند،‌ حتی آنهایی که در پایگاه‌های نظامی یا در نزدیکی این پایگاه‌ها زندگی می‌کنند.

براساس گزارش CNN، سيستم آنلاين ردياب تندرستي استراوا نقشه‌اي از مسيرهاي ورزش كاربرانش را منتشر كرده‌است كه شباهت زيادي به پايگاه‌هاي نظامي خارجي واقع در سوريه يا افغانستان دارد، از اين رو ارتش آمريكا درحال بررسي نقشه منتشر شده‌است.

نقشه

استراوا اعلام كرده فعاليت‌هايي كه با عنوان شخصي نشان‌گذاري شده‌اند را از نقشه‌هاي منتشر شده حذف كرده‌است. كاربراني كه فعاليت‌هاي خود را روي استراوا ثبت مي‌كنند اين انتخاب را دارند كه داده‌هاي خود را به عنوان شخصي يا عمومي دسته‌بندي كنند.

ظاهر پايگاه‌هاي نظامي كه تصوير آنها در نقشه‌هاي استراوا منتشر شده نشان مي‌دهد تعداد زيادي از اعضاي ارتش در سرتاسر جهان داده‌هاي موقعيت خود را به صورت عمومي منتشر ساخته‌اند. اولين‌بار يك دانشجوي استراليايي به نام ناتان روزر متوجه اين نشت ناخودآگاه اطلاعاتي توسط نيروهاي ارتش شد.

نقشه

موقعيت پايگاه‌هاي نظامي به واسطه تصاوير ماهواره‌اي و اطلاعات محلي موضوعي شناخته شده‌است. آنچه نقشه‌هاي استراوا را نگران‌كننده جلوه مي‌دهد نمايش ميزان فعاليت افراد حاضر درون پايگاه‌ها به واسطه شدت درخشش خطوط نقشه‌ها است. همچنين نيروهاي ارتشي كه در خارج از پايگاه‌ها ورزش مي‌كنند نيز داده‌هاي خود را به صورت عمومي منتشر كرده‌اند كه اين نيز مي‌تواند براي آنها خطرساز باشد.

نقشه

از آنجايي كه اين برنامه در ميان غربي‌ها محبوبيت بيشتري دارد، پايگاه‌هاي نظامي خارجي واقع در خاورميانه به واسطه فعاليت‌هاي ورزشي نيروهاي حاضر در آن به شكل نقطه تمركزي درخشان در ميان نقشه‌ها ديده مي‌شود. پايگاه‌هاي آمريكا در سوريه و عراق، پايگاه بريتانيا در فالكلند و پايگاه فرانسوي‌ها در نيجر از جمله پايگاه‌هاي نظامي هستند كه به خوبي در نقشه‌هاي استراوا به چشم مي‌خورند. همچنين در پايگاه روسي هيميم سوريه نيز فعاليت‌هايي ثبت شده‌است.

کد خبر 396814

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha