سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون فنی محیط زیست استان یزد با اشاره به این ‌که گسترش قرق‌های اختصاصی باعث تنوع گونه‌های تحت حمایت می‌شود، گفت: وجود قرق‌ها اختصاصی حیاط وحش عامل افزایش ۴۰ درصدی جمعیت گونه‌های حیات وحش در استان است.

افزایش ۴۰ درصدی گونه‌های حیات‌وحش یزد

به گزارش ايسنا، حسن‌اکبری با بیان این ‌که قرق‌های اختصاصی مصداقی از مشارکت بخش خصوصی در حفاظت از تنوع زیستی است، اظهار کرد: مدیریت حیات‌وحش توسط بخش خصوصی باعث تنوع محیط زیست، کاهش فشار بر روی طبیعت، رونق اشتغال می‌شود.

وی با اشاره به این ‌که در سال گذشته دو قرق رسمی فعال در استان وجود داشته است، افزود: در حال حاضر در استان سه قرق رسمی فعال داریم و چهار قرق در حال واگذاری است.

معاون فنی محیط زیست استان یزد، تصریح کرد: وجود این قرق‌ها موجب شده تا در زیستگاه‌های آزادی که بخش خصوصی فعالیت دارد به طور متوسط حدود 40 درصد افزایش جمعیت گونه‌های حیات وحش مانند آهو، کل و بز را داشته باشیم.

اکبری در ادامه به خشکسالی‌های اخیر اشاره کرد و گفت: خشکسالی‌های اخیر موجب کاهش جمعیت حیات وحش مخصوصا در مناطق شمالی استان شده است.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: با گسترش قرق‌های اختصاصی علاوه بر این‌که پهنه‌های طبیعی بیشتری تحت حفاظت قرار می‌گیرند، تنوع گونه‌های تحت حمایت نیز بیشتر می‌شود.

کد خبر 396800

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha