یکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: کوین‌چک، یکی از بزرگترین مراکز تبادل ارز دیجیتالی در ژاپن می‌گوید بیش از ۵۳۴ میلیون دلار از دارایی‌های مجازی خود را پس از هجوم هکرها به شبکه این مرکز از دست داده‌است.

کوین‌چک

براساس BBC، پس از اين سرقت شركت كوين‌چك تمامي سرمايه خود را مسدود ساخته و برداشت از تمامي ارزهاي رمزنگاري‌شده ديجيتالي به جز بيت‌كوين را متوقف ساخت. اين شركت که دفتر آن در توکیو، پایتخت ژاپن قرار دارد مدعی شد که هکرها در یک حمله سایبری مبلغ 534 میلیون دلار پول مجازی NEM را به سرقت برده‌اند.

سخنگوي اين شركت اعلام كرد ممكن است بازپرداخت سرمايه از دست رفته هرگز امكان‌پذير نشود. درصورتي كه اين سرقت به تاييد برسد،‌به بزرگترين سرقت ارز ديجيتالي در جهان تبديل خواهد شد.

در سال 2014 نیز یک سرویس مبادله ارز در توکیو با نام MtGox پس از آنکه مورد سرقت مجازی قرار گرفت با از دست دادن 400 میلیون دلار ورشکسته شد.

گفته مي‌شود کوین‌چک‌هاي به سرقت رفته درون يك "كيف پول داغ" نگهداري مي‌شوند، بخشي از روند داد و ستد ارزهاي ديجيتال كه به اينترنت متصل است،‌برخلاف كيف پول سرد كه پول ها در محلي ايمن و آفلاين ذخيره مي‌شوند. از اين رو شركت كوين‌چك مي‌گويد آدرسی که پول‌ها به آن فرستاده شده را در اختيار دارد و در تلاش است تا با تمام توان خسارت سرمایه‌گذاران را جبران کند.

ارزش ارزهاي به سرقت رفته نزديك به 58 ميليارد ين است و شركت همچنان درحال ارزيابي تعداد مشتريان خسارت ديده و تلاش براي يافتن محل آغاز حمله سايبري است.

NEM دهمين ارز رمزنگاري‌شده مهم جهان است كه ارزش آن پس از اعلام خبر 11 درصد كاهش پيدا كرد. شركت كوين‌چك در سال 2012 در توكيو تاسيس شد و تا آگوست سال 2017 نزديك به 71 كارمند داشت.

کد خبر 396724

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha