همشهری‌آنلاین: شاهزاده بن‌طلال بعد از اولین نشست خبری با خبرنگاران از آغاز زندانی‌شدنش در برنامه مبارزه با فساد در عربستان و نخستین گفت‌و‌گویش با اطمینان از برطرف شدن مشکل‌هایش و آزادی از زندان خبر خبر داد.

شاهزاده بن طلال، ميلياردر معروف سعودي و صاحب سهام‌هاي مختلف در دنيا از جمله آمريكا در سوئيتش در هتل ريتز كارلتون يا همان زندانش در اين نشست خبري شركت كرد و سپس با خبرنگار رويترز گفت‌و‌گو كرد.

بن‌طلال گفت كه ثروتش دست‌نخورده باقي‌خواهد ماند.

عربستان در يك اقدام ناگهاني تعداد زيادي از شاهزادگان و ثروتمندان سعودي را شبانه دستگير و در هتل‌هاي مختلف زنداني كرد.آنها دليل كارشان را مبارزه با فساد اعلام كردند.

برخي معتقد بودند اين حركت نوعي حذف رقبا و مخالفان از سوي محمد بن سلمان، وليعهد سعودي است.

بعد از مدتي شايعه  شد بن سلمان از ثروتمندان بازداشتي خواسته تا بخشي از ثروتشان را درازاي آزادي بپردازند. 

تعداد كمي بعد از مدت‌ها آزاد شدند و حالا شاهزاده بن‌طلال هم كه در صدر فهرست بازداشتي‌هاي ثروتمند بود از ازادي خودش بدون كاهش ثروتش خبر داده است.

بن طلال در گفت‌وگويش اظهار داشت، در مذاکرات با مسئولان سعودی، به تلاش خود برای اثبات این که بيگناه است، ‌ ادامه می‌دهد.

او گفت: هیچ اتهامی وجود ندارد. صرفاً گفت‌وگوهایی بین من و دولت انجام مي‌شود. ما در آستانه اتمام کار در چند روز آینده هستیم.

در مقايسه با آخرين تصاوير منتشر شده از او پيش از بازداشتش، بن‌طلال كمي لاغرتر به‌نظر مي‌رسد.با این حال، ميلياردر سعودي گفت که با او رفتار مناسبی داشته‌اند و شایعه انتقالش از هتل به یک زندان و برخورد نامناسب با او صحت ندارد.

وليد بن طلالف گفت: "من اينجا كاملا راحتم.درست مثل خانه‌ام است.سلماني‌ام اينجا مي‌آيد.ه دولت هم گفتم تا هر وقت كه بخواهند اينجا مي‌مانم چون مي‌خواهم حقيقت مشخص شود و همه چيز درباره تمام معامله‌ها و هر چه كه دور و برم هست، آشكار شود."

بن طلال تصریح کرد کار پرونده‌اش 95 درصد تمام شده است.

اين شاهزاده میلیاردر سعودی گفت مي‌خواهد بعد از آزادی به زندگی خود در عربستان ادامه دهد.

کد خبر 396577

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha