همشهری آنلاین: گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله به دفتر یک سازمان خیریه در شهر جلال‌آباد افغانستان را بر عهده گرفته است. افراد این گروه به روی حاضران در ساختمان آتش گشودند. تا کنون یازده تن به بیمارستان منتقل شده‌اند.

داعش مسئولیت حمله به دفتر صندوق نجات کودکان در افغانستان را بر عهده گرفت

به گزارش دويچه وله، صبح روز چهارشنبه (۲۴ ژانویه/ ۴ بهمن) یک مهاجم انتحاری خودروی خود را مقابل دفتر سازمان خیریه "صندوق نجات کودکان" (Save the Children) در شهر جلال‌آباد منفجر کرد.

عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار به خبرگزاری فرانسه گفته که این حمله در ساعت ۹ و ده دقیقه صبح (به وقت محلی)، اندکی پس از رسیدن کارمندان این سازمان به محل کارشان رخ داده است.

به گفته این مقام محلی بلافاصله پس از این انفجار، گروهی مهاجم مسلح به داخل ساختمان یورش بردند. تا کنون یازده زخمی به بیمارستان منتقل شده‌اند و گفته می‌شود حمله هنوز ادامه دارد.

در مورد تلفات جانی احتمالی این حادثه هنوز گزارشی منتشر نشده است.

محمد امین، یکی از کسانی که در زمان حمله داخل ساختمان بوده و اینک به بیمارستان منتقل شده، به خبرگزاری فرانسه گفته که "صدای انفجار بزرگی" را شنیده است. این شاهد عینی اضافه کرده، پس از صدای انفجار مرد مسلحی را که یک آر پی جی در دست داشته در حال ورود به ساختمان دیده است.

در تصاویری که تلویزیون‌های محلی از محل حادثه منتشر کرده‌اند، دود غلیظی بر فراز محدوده‌ای که حمله‌ در آن رخ داده، مشاهده می‌شود. همچنین یک خودروی سوخته نیز در مقابل ساختمان به چشم می‌خورد. یک شاهد عینی دیگر نیز به خبرگزاری فرانسه گفته احتمال داده می‌شود این واقعه یک "حمله پیچیده" باشد. این شخص اضافه کرده که هنوز از داخل ساختمان صدای تیراندازی به گوش می‌رسد.

گروه تروريستي داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است. سازمان خیریه "صندوق نجات کودکان" با انتشار بیانیه‌ای ضمن ابراز ناراحتی شدید از وقوع این حمله اعلام کرده تا کسب اطلاعات بیشتر از اظهارنظر در این رابطه خودداری می‌کند.

جلال‌‌آباد مرکز ولایت ننگرهار است. این ولایت که در مرز با پاکستان واقع شده، پناهگاه گروه تروریستی داعش و همچنین طالبان است.

ماه اکتبر سال گذشته پس از کشتن شدن چند کارمند سازمان بین‌المللی صلیب سرخ در افغانستان، این سازمان اعلام کرد پس از سه دهه فعالیت، حضور خود را در این کشور"به شدت" کاهش می‌دهد.

در سال‌های گذشته مؤسسات و سازمان‌های امدادی خارجی که در افغانستان فعالیت دارند، بارها هدف حمله تروریست‌ها قرار گرفته‌اند.

کد خبر 396389

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha