همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه افزایش نرخ دلار به رشد بودجه دولت مربوط نیست، گفت: دولت حق برداشت از درآمدهای ناشی از افزایش نرخ ارز در ماههای آتی را ندارد.

Money

مهر به نقل از صدا و سیما نوشت: محمدرضا پورابراهیمی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، درباره افزایش نرخ دلار در هفته‌های اخیر گفت: این افزایش، چندان به رشد بودجه دولت مربوط نیست.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: دولت حق برداشت از درآمدهای ناشی از افزایش نرخ ارز در ماه‌های آتی را نخواهد داشت.

وي درباره صندوق توسعه ملی گفت: رقم سهم صندوق توسعه ملی از فروش نفت ۳۲ درصد دیده شده اما دولت همزمان با رعایت سقف ۳۲ درصد از مجموع منابعی که از محل فروش نفت در کشور حاصل می‌شود برداشت‌هایی را هم حدود ۶ میلیارد دلار تعریف کرده که از این رقم ۴ میلیارد دلار تایید شده است، ضمناً این برداشت‌ها به صورت بلاعوض صورت می‌گیرد.

تاج گردون رئیس کمیسیون تلفیق بودجه گفت: در خصوص نظام سلامت هم سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتباری که مربوط به هدفمندی که قرار است در اختیار وزارت بهداشت قرار بگیرد نگرانی وجود دارد اما در مورد باقی منابع مالی چندان نگرانی وجود ندارد.

ضمناً تمامی تعرفه‌های نظام پزشکی و نظام مهندسی و انواع تعرفه‌های دیگر افزایش پیدا خواهد کرد البته قیمت داروهای وارداتی از این قائله جدا هستند.

کد خبر 396344

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha