سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل توانیر گفت: در صورتی که در فصل تابستان با مشکل تولید و تامین برق مواجه شویم، در مورد مشترکانی که بیش از حد دیماند (بسته به نوع قرارداد مصرف) برق مصرف کنند، صنعت برق می‌تواند پس از صدور چندین اخطار در فواصل زمانی مختلف، نسبت به قطع برق این مشترکان اقدام کند.

به گزارش ایسنا، آرش کردی در حاشیه گردهمایی مدیران ارشد صنعت برق با بیان اینکه در حال حاضر جریمه مشترکان پرمصرف وجود دارد، اظهار کرد: این موضوع به گونه‌ای است که هر مشترکی که از یک حدی میزان مصرفش افزایش یابد، تعرفه‌ها به صورت تساعدی برای آن مشترک حساب می‌شود اما در مورد قطع برق مشترکان باید اعلام کرد با توجه به اینکه این مسئله می‌تواند ابعاد مختلفی از زندگی افراد را در بربگیرد، صنعت برق به دنبال اجرای آن نیست مگر آنکه در زمان پیک دچار کمبود تولید یا تامین شویم.

وی ضمن تاکید بر آمادگی کامل صنعت برق برای تامین برق مشترکان در زمان پیک اظهار کرد: امیدواریم تا قبل از پیک هزار تا ۱۵۰۰ مگاوات نیروگاه حرارتی به مجموعه شبکه برق کشور اضافه شود. علاوه بر این نیز به دنبال این هستیم تا ظرفیت تولید پراکنده برق را ۴۰۰ مگاوات افزایش دهیم.

وی در خصوص وضعیت تامین گاز برای نیروگاه‌ها گفت: بر اساس آیین‌نامه مصوب اجرایی دولت در تبصره ۱۴ بودجه ۹۶، نرخ گاز مشخص شده و به تمام دستگاه‌های ذیربط نیز ابلاغ شده است به همین دلیل نیروگاه‌ها دیگر در زمینه تامین گاز مشکلی ندارند و آن نیروگاه‌هایی که به این دلیل کارشان متوقف شده بود، یک به یک به دنبال آغاز فعالیت خود هستند.

مدیرعامل توانیر ادامه داد: در برخی از استان‌ها که هماهنگی‌ها بیشتر بوده، نیروگاه‌ها کار خود را آغاز کرده‌اند و باید گفت که در حال حاضر مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

کردی با اشاره به سناریوهای در نظر گرفته شده برای تامین برق در فصل تابستان گفت: پیش‌بینی می‌شود که امسال میزان مصرف برق به ۵۷ هزار مگاوات افزایش یابد که اگر نیروگاه‌های برق‌آبی را لحاظ کنیم و طبق برنامه ظرفیت‌های موجود نیز به شبکه برق اضافه شود، به راحتی می‌توانیم از پیک برق عبور کنیم اما اگر وضعیت بارش‌ها به همین روال باشد، ممکن است دچار چالش‌های اساسی شویم که برای این مسئله نیز از هم‌اکنون تدابیری را در نظر داریم.

وی در خصوص ریزگردهای استان خوزستان گفت: سال گذشته بعد از بحران ریزگردها در استان خوزستان توانستیم اقدامات ضربتی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت خوبی انجام دهیم که هنوز نیز این اقدامات در حال انجام است و باید گفت که اقدامات کوتاه‌مدت و میان مدت به گونه‌ای بود که اگر در زمستان امسال مانند سال گذشته دچار بحران شویم، دیگر مسائل سال قبل تکرار نخواهد شد.

مدیرعامل توانیر با بیان اینکه علی‌رغم افزایش غلظت نسبت به سال گذشته تاکنون دچار هیچ مشکلی نشده‌ایم، عنوان کرد: بر اساس تجربیات سال قبل میزان پایداری شبکه نسبت به سال قبل بسیار افزایش یافته و انتظار می‌رود که روند به همین شکل پیش برود.

کردی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای افزایش پایداری شبکه گفت: بسیاری از پست‌های اساسی و حیاتی روکش سیلیکون شده و بسیاری از مقره‌ها شست‌وشو و تعریف شده‌اند. علاوه بر این عایق‌هایی که آسیب دیده بودند، رفع آسیب شدند که تمام این اقدامات توانست وضعیت شبکه را نسبت به قبل پایدارتر کند.

کد خبر 396301

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha