همشهری آنلاین: نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس گفت: با وجود گذشت دو ماه و نیم از زمین لرزه استان کرمانشاه، هنوز ۶۰ درصد مردم زلزله‌زده در چادر زندگی می‌کنند

چادر زلزله

فرهاد تجری با اشاره به گذشت دو ماه و نیم از زلزله مناطقی از استان کرمانشاه و درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به این مناطق و اسکان موقت زلزله‌زدگان به مهر گفت: مسئله‌ای که در حال حاضر در مناطق زلزله‌زده وجود دارد، این است که به دلیل پس‌لرزه‌های مکرر و شدیدی که بخصوص در گیلانغرب اتفاق می‌افتد، مقاومت ساختمان‌هایی که در زلزله اصلی آسیب جزئی دیده بودند، کاهش یافته است و مردم جرأت ماندن در این قبیل خانه‌ها را ندارند.

وی افزود: از سوی دیگر، امکانات کافی که مردم بتوانند تا زمان مقاوم‌سازی خانه‌هایشان در بیرون از خانه اسکان پیدا کنند، وجود ندارد و امکانات به خوبی توزیع نشده است.

نماینده مردم قصرشیرین، سر پل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت تداوم توزیع چادر و کانکس در بین مردم گفت: گلایه ما از هلال‌احمر این است که باید این شرایط را همچنان زیر نظر داشته باشد، اما گویا دستگاه‌های امدادی منتظرند تا دوباره زلزله شدیدی اتفاق بیفتد و مردم زیر آوار بروند و آنگاه به فکر امداد بیفتند.

تجری خاطرنشان کرد: رایزنی‌هایی کرده‌ایم و امیدواریم این گفتگوها و رایزنی‌ها مؤثر باشد و مسئولان هلال‌احمر سریعتر پای کار بیایند.

وی همچنین با اشاره به وضعیت شهرستان سر پل ذهاب گفت: با توجه به اینکه اکثر ساختمان‌های این منطقه خراب شده، کانکس مهمترین نیاز و ضرورت زندگی مردم این منطقه است، اما هنوز کانکس به میزان کافی توزیع نشده است.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تأکید کرد: با قاعده‌ای که برای توزیع کانکس‌ها گذاشته‌اند، این کانکس‌ها شامل حال خیلی‌ها نمی‌شود؛ به عنوان مثال مالکان ساختمان‌هایی که تخریبی نوع ۲ تشخیص داده شده‌اند، کانکس نگرفته‌اند و اولویت را به نوع ۱ داده‌اند و در چنین شرایطی با توجه به اینکه مالکان این ساختمان‌ها به مقاومت ساختمان آسیب‌دیده خود اطمینانی ندارند و منطقه نیز مدام درگیر پس‌لرزه است، مجبورند همچنان در این هوای سرد در زیر چادر زندگی کنند.

تجری تصریح کرد: این وضعیت برای مستأجرین هم همچنان وجود دارد و به دلیل دریافت نکردن کانکس مجبورند در زیر چادر زندگی کنند.

وی اظهار داشت: معتقدم حداقل ۶۰ درصد دیگر از مردم این مناطق به کانکس نیاز دارند؛ درحالی‌که با قاعده‌ای که دستگاه‌های متولی از روز اول گذاشته‌اند، کانکس حداکثر شامل حال ۲۰ درصد از مردم زلزله‌زده منطقه شده است، اما اعتقاد ما این است که با توجه به خطرات پس‌لرزه‌ها و نیز هوای سرد منطقه، کانکس باید به اکثر جمعیت مردم تعلق می‌گرفت.

نماینده مردم قصرشیرین، سر پل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شرایط در حالی است که ۶۰ درصد مردم مناطق زلزله‌زده همچنان به دلایل مختلف در زیر چادر زندگی می‌کنند.

تجری خاطرنشان کرد: در جریان زلزله استان کرمانشاه، نهادهای نظامی زحمت زیادی کشیدند و ارتش و قرارگاه خاتم سپاه، تلاش بسیاری برای آماده کردن کانکس‌ها انجام دادند. اما متولی توزیع کانکس، بنیاد مسکن بوده که متأسفانه این کار به درستی انجام نشده است.

 

کد خبر 396213

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha