همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با انتقاد از عدم حضور پلیس در کمیسیون ماده پنچ گفت: برای اعطای مجوز ساخت به پاساژهای تجاری باید به نظر پلیس راهنمایی و رانندگی هم توجه شود.

ترافیک

سردار مهماندار، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا درخصوص برخي از پروژ‌های بزرگ همچون پاساژ پالادیوم و کوروش که مولد ترافیک هستند و بدون پیوست ترافیکی مجوز ساخت می‌گیرند، گفت: برای مجوز دادن به ساختمان‌های بلند مرتبه و مجتمع‌های تجاری کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون ماده ۵ وجود دارد که این کمیسیون مجوزهای ساخت و ساز را می‌دهد، اما پلیس راهنمایی و رانندگی در این کمیسیون عضویت ندارد، در نتیجه هنگام اعطای مجوز نظریه ترافیکی از ما گرفته نمی‌شود.

  • درباره اثرات ترافیکی پروژه‌ها از ما نظر گرفته نمی‌شود

سردار مهماندار با تاکید بر اینکه برای اعطای مجوز ساخت به پاساژهای تجاری باید به نظر پلیس راهنمایی و رانندگی هم توجه شود، افزود: به دلیل عدم عضویت پلیس راهنمایی و رانندگی در کمیسیون ماده پنج بدون توجه به مسایل و مشکلات ترافیکی که یک طرح ایجاد می‌کند، مجوز می‌دهند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهر تهران در واکنش به این سوال که آیا در این خصوص پیشنهادی از سوی پلیس به شهرداری داده شده یا خیر، تصریح کرد: یک سال پیش به شهرداری و دولت پیشنهاد دادیم که پلیس هم عضو کمیسیون ماده ۵ شود، اما خبری نیست و من در جریان طرح جدیدی هم که از سوی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران مبنی بر ملزم کردن طرح‌های بزرگ به داشتن پیوست ترافیکی نیستم.

  • موضع پلیس درباره طرح ترافیک جدید

او در خصوص موضع پلیس درباره طرح جدید ترافیک که هفته گذشته در شورای ترافیک تهران به تصویب رسید، گفت: ما فقط می‌خواهیم آلودگی و ترافیک کاهش یافته و زحمت مردم کم شود.

کد خبر 396168

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha