همشهری آنلاین: دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب درباره آخرین وضعیت شکل‌گیری شورای گفت‌وگوی سیاسی گفت: این طرح مورد موافقت وزیر کشور قرار گرفته و در حال حاضر مشغول تدوین آیین نامه این شورا هستیم.

به گزارش ایلنا، بهرام سرمست دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب و تشکل های سیاسی در نشست خبری با اشاره به نشست هم‌اندیشی دبیران کل احزاب با معاون سیاسی وزیر کشور اظهار کرد: در این نشست بحث‌های خوبی درباره مباحث روز و وقایع اخیر صورت گرفت و همینطور پیرامون وحدت و انسجام و منافع ملی هم اندیشی شد.

وی با بیان اینکه این مساله نشان داد که احزاب به بلوغ سیاسی مناسبی دست یافته‌اند، اظهار داشت: معاونت سیاسی و وزارت کشور بنا دارد که این جلسات را در قالب "شورای گفت‌وگوی سیاسی" برای هم اندیشی با احزاب درباره مسائل سیاسی کشور ادامه دهد.

سرمست بیان کرد: تشکیل این جلسات، مورد موافقت مقام عالی وزارت کشور قرار گرفته و رحمانی فضلی تاکید کرده که این جلسات به طور مستمر ادامه داشته باشد.

وی درباره آخرین وضعیت شکل‌گیری شورای گفت‌وگوی سیاسی گفت: این طرح مورد موافقت وزیر کشور قرار گرفته و در حال حاضر مشغول تدوین آیین نامه این شورا هستیم.

سرمست با اشاره به مصوبات آخرین جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: گزارش برگزاری مجمع عمومی جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی طرح شد و مورد تصویب کمیسیون قرار گرفت. همچنین گزارش پرونده جامعه اسلامی کارگران طرح و مقرر شد که شورای مرکزی با نظارت هیات نظارت حداکثر تا پایان سال ۹۶ نسبت به برگزاری مجمع عمومی و انتخابات اقدام کنند.

وی افزود: گزارش پرونده جامعه زینب(س) طرح و مقرر شد که پروانه مافی به نمایندگی از طرف کمیسیون با دعوت از متقاضیان ذیربط تشکل نام برده نسبت به تمهید برگزاری کنگره و انتخابات شورای مرکزی اقدام کند.

سرمست ادامه داد: گزارش مجمع عمومی تاسیس تشکل در شرف دریافت پروانه حزب اصلاح اسلامی استان تهران مطرح شد که با توجه به عدم رعایت ماده شش قانون احزاب، صحت برگزاری مجمع عمومی مورد تصویب کمیسیون قرار نگرفت و مقرر شد که مجمع عمومی تاسیس با رعایت الزامات قانونی در مهلت قانونی تجدید شود.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب تصریح کرد: گزارش کانون دانش‌آموختگان عضو سابق اتحادیه انجمن‌های اسلامی اروپا مطرح و با توجه به سوابق کانون، برگزاری مجمع عمومی و انتخابات شورای مرکزی منوط به تطبیق مرامنامه و اساسنامه با ماده ۲۲ کمیسیون شد

 

کد خبر 396149

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha