همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان این که برنامه چهار ساله کاهش آلودگی هوای تهران به‌زودی رونمایی می‌شود، گفت:

کاهش ۵۰ درصدی انتشار ذرات معلق با اجرای برنامه کاهش آلودگی هوا

در صورت اجرای این برنامه انتشار ذرات معلق از منابع مختلف به نصف کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش ايسنا، وحید حسینی با اشاره به این که جزییات برنامه کاهش آلودگی هوای تهران روز سه‌شنبه (۳ بهمن) در همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا ارائه می‌شود، اظهار کرد: به دلیل این که حدود ۸۰ درصد از آلودگی هوای تهران ناشی از خودروها است، این برنامه مبتنی بر کاهش آلودگی هوا از طریق ناوگان خودرویی است چون شهرداری تهران به این جمع‌بندی رسیده که کاهش آلودگی خودروها بر کاهش آلودگی هوا بسیار موثر است.

وی با بیان این که شهرداری تهران در برنامه کاهش آلودگی هوا سراغ منابع اصلی‌ آلودگی هوا رفته است، تصریح کرد: در این برنامه بررسی شده که برای هر کدام از منابع آلاینده اصلی در شهر تهران چه تکنولوژی در دنیا وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان میزان آلایندگی آن‌ها را کاهش داد. این تکنولوژی‌ها در برنامه کاهش آلودگی هوای تهران معرفی و ابعاد مختلف آن در نظر گرفته شده است.

برای مثال اگر قرار است مردم به جای موتور سیکلت بنزینی از موتورسیکلت برقی استفاده کنند، همه هزینه آن را به عنوان مصرف‌کننده نمی‌توانند، پرداخت کنند بنابر این شهرداری به دولت پیشنهاد داده است که بخشی از این هزینه را از دولت بگیرد و به مردم تحویل دهد.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ادامه داد: برنامه کاهش آلودگی هوای تهران چهار ساله است که در سال اول اقدامات زیادی پیش‌بینی شده و در حقیقت برنامه فشرده‌ای است. در صورت تحقق این برنامه طی مدت چهار سال انتشار ذرات معلق از منابع مختلف به حدود نصف کاهش پیدا می‌کند.

حسینی در ادامه اظهار کرد: قطعا مجلس شورای اسلامی نیز باید نسخه‌ای از این برنامه را داشته باشد تا در بودجه سال ۹۷ آن را لحاظ کند.

وی با بیان این که برنامه کاهش آلودگی هوای تهران روز سه‌شنبه (سوم بهمن) ارائه می‌شود تا کارشناسان و مردم پیشنهادات خود را درباره برنامه بیان کنند، گفت: این برنامه قابلیت دارد که دیدگاه‌های مردم، کارشناسان و سیاستگذاران را دریافت کند. کار درستی نیست که ما خود برنامه‌ای بنویسم و آن را اجرا کنیم. دیدگاه‌های مختلف درباره آن را باید بررسی کنیم و مردم و رسانه‌ها را هنگام اجرای برنامه در کنار خود داشته باشیم.

حسینی در پایان تصریح کرد: این برنامه تبعاتی برای مردم نیز خواهد داشت. برای مثال اگر شما وامی برای تعویض خودروی فرسوده خود بگیرید پس از دریافت وام دیگر نباید با خودروی فرسوده در سطح شهر تردد کنید. از این رو است که نظرات مختلف درباره این برنامه برای ما اهمیت دارد.

کد خبر 396134

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha