دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سوسیال دموکرات‌های آلمان در مسیر ائتلاف بزرگ گام برداشتند.

به گزارش رويترز، ۵۶درصد نمايندگان کنگره حزب سوسیال دموکرات آلمان به از سرگیری مذاکرات "ائتلاف بزرگ" با حزب آنگلا مركل، صدراعظم اين كشور راي مثبت دادند.

مارتین شولتس،دبیرکل اين حزب گفت: راهی دشوار در پیش است.

کنگره ویژه حزب سوسیال دموکرات آلمان ساعت ۱۶:۳۰ عصر یکشنبه ۲۱ ژانویه(1 بهمن) اين تصميم را گرفت .

اين كنگره در مرکز همایش جهانی در شهر بن و با حضور ۶۰۰ نماینده حزب برگزار شد.

دبیرکل حزب سوسیال دموکرات آلمان در یک سخنرانی یک ساعته گفت که مذاکرات ائتلافی براي مشارکت در ساختن آینده بهتر برای شهروندان آلمانی و اروپایی انجام مي‌شود.

در یک نظرسنجی که چند روز قبل به سفارش روزنامه "ولت" انجام شد، بيشتر هواداران و رای‌دهندگان حزب سوسیال دموکرات آلمان گفته‌ بودند که نقش اپوزیسیون برای این حزب را برازنده‌تر از ائتلاف با احزاب محافظه‌کار می‌دانند.

رای عمومی حزب سوسیال دموکرات طبق نظرسنجی‌های دو شبکه تلویزیونی، در حال حاضر ۱۸درصد است. كه  ۲/۵درصد به نسبت نتیجه انتخابات سراسری ماه سپتامبر كاهش داشته.

در انتخابات سپتامبر، حزب سوسیال دموکرات و احزاب متحد با ریزش چشمگیر آرای خود روبه‌رو شدند و حزب مرکل اکثریت لازم را به‌دست نياورد.

در مذاکرات مقدماتی SPD و احزاب محافظه‌‌کار CDU و CSU یک سند ۲۸ صفحه‌ای امضا شد که موضوع پناهجویان یا سیاست‌های مالیاتی جزو مسائلي‌است كه در آنها مطرح شده.

در این سند بر خلاف تمایل حزب سوسیال دموکرات، مالیات بر درآمدهای کلان از ۴۲درصد به ۴۵درصد افزایش پيدا نمي‌كند و سياست محدوديت در پذیرش پناهجویان  مورد توجه قرار مي‌گيرد.

کد خبر 396122

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha