یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: الکسا یک نظام رتبه‌بندی برای وب‌سایت‌ها در دنیا است که وب‌سایت‌ها را در دو سطح جهانی و ملی رتبه‌بندی می‌کند.

الکسا (Alexa) عنوان سرويسي وابسته به شركت آمازون است که مقر فعلی آن در کالیفرنیای آمریکا قرار دارد و خدمات آن در آدرس Alexa.com ارائه می‌شود.

هدف از این سرویس، جمع‌آوری اطلاعات ترافیک وب و رتبه‌بندی پایگاه‌های اینترنتی از نظر تعداد بازدیدها است که با در نظر گرفتن یک سری معیارهای محاسباتی و الگوریتم‌های خاص، سایت‌های شبکه جهانی وب را به لحاظ میزان دیده شدن صفحات آنها رتبه‌بندی کرده و حتی جزئیات مفیدی در رابطه با چگونگی کاوش و رفتار مخاطبین صفحات ارائه می‌دهد.

رنک الکسا عددی است که این سایت برای رتبه يك سایت نشان می‌دهد که بر اساس ترافیک، نمایش سایت در نتایج جستجو و سنجش میزان محبوبیت سایت توسط این نظام رتبه‌بندي تخمین زده شده‌ است. هر چه این عدد براي يك سايت کمتر باشد، نشان از پرترافیک بودن و مقبول‌تر بودن سایت نزد بینندگان است.

خدمات وب‌گاه الکسا را می‌توان در ۵ دسته اصلی دسته‌بندی كرد:

*وب‌گاه‌های برتر: در این قسمت وب‌گاه‌های پربازدید نمایش داده خواهد شد. برای نمایش وب‌گاه‌های پربازدید از ۳ نوع فیلتر استفاده می‌شود: جهانی، کشوری و بر پایه موضوع خاص

* مشخصات وب‌گاه (Site Info): الکسا طیف گسترده‌ای از داده‌های دقیق برای هر وب‌گاه را دارا است.

* واتز هات (What's Hot): این قسمت صفحات معروف اینترنت را نشان می‌دهد و هر ۵ دقیقه به روز می‌شود.

*نوار ابزار الکسا (The Alexa Toolbar): نوار ابزار شناخته شده الکسا که تمام خدمات وب‌گاه الکسا را به راحتی در اختیار می‌گذارد.

* برای دارندگان وب‌گاه (For Site Owners): در این قسمت صاحبان وب‌گاه‌ها می‌توانند داده‌های وب‌گاه خود را در الکسا وارد یا ویرایش کنند. مهمترین قسمت این وب‌گاه رتبه‌بندی وب‌گاه‌ها بر اساس میزان بازدید است. در این رتبه‌بندی تنها تعداد بازدید از یک وب‌گاه تعیین‌کننده است.

به اعتقاد كارشناسان، کار برای کسب رتبه بهتر در الكسا، تلاش در جهت انتشار مطالب بهتر، مفیدتر و اهمیت قائل شدن برای مخاطبان است؛ به این ترتیب هر چه که فعالیت يك وب سايت در وب مستمر و با کیفیت باشد، سایت الکسا نیز اهمیت بیشتری برایش قائل شده و نوع تجزیه تحلیل و آمارهای ارائه شده آن نیز به مرور زمان متفاوت خواهد بود.

کد خبر 396097

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha