همشهری‌آنلاین: فعالان حقوق بشر مرزبانان ایالات متحده آمریکا را به از بین بردن گالن‌های آب و دیگر اقلام ضروری که برای استفاده مهاجران در صحرای آریزونا قرار داده شده است، متهم کردند.

به گزارش گاردين، پیش از سال ۲۰۰۰ میلادی، به طور متوسط هر ماه بقایای جسد یک فرد که در مسیر مهاجرت جان باخته بود در بیابان‌های مرزی یافت می‌شد اما اكنون در هر سه روز به طور متوسط جسد يك نفر پیدا می‌شود.

يك گروه فعال حقوق‌بشري به نام «نه به مرگ‌های بیشتر» ویدیوهایی را در فیسبوک منشتر کرده‌اند که نشان می‌دهند ماموران مرزی از سال ۲۰۱۰ تا کنون مخازن آب و وسایل ضروری مانند پتو و جعبه کمک‌های پزشکی را که در صحرای آریزونا برای کمک به عبور پناهجویان قرار داده می‌شود، از بین می‌برند.

گفته مي‌شود مرزبانان آمريكا تاکنون بیش از سه هزار و 500 گالن آب را نابود کرده‌اند تا مهاجران غیرقانونی نتوانند از آنها استفاده کنند.

جان فایف یکی از فعالان حقوق بشری می‌گوید از سال ۲۰۱۴ میان ماموران گشت مرزی و اعضای گروه بشردوستانه موسوم به «نه به مرگ‌های بیشتر» توافقی انجام شد تا ماموران وسایلی مانند بشکه‌های آب آشامیدنی و تجهیزات پزشکی را که برای کمک به پناهجویان در مناطق مرزی رها می‌شود، منهدم نکنند.

فايف افزود: «به نظر می‌رسد مرزبانان آمریکایی به این توافقنامه پایند نبوده‌اند چون، تابستان گذشته در حالی که فعالان داوطلب مشغول مداوای چهار مهاجر غیرقانونی بودند، ماموران مرزی آنان را دستگیر کردند.»

بیایان آریزونا در مرز مکزیک و آمریکا واقع شده و یکی از مسیرهایی است که مهاجران غیرقانونی با عبور از آن سعی می کنند خود را به خاک آمریکا برسانند.

کم‌آبی و مرگ در اثر تشنگی یکی از مشكل‌هايي‌ست که هنگام عبور از این مسیر پرخطر جان مهاجران را به شدت تهدید می‌کند.

کد خبر 395927

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha