همشهری آنلاین: کشورهای عضو اتحادیه اروپا از سال ۲۰۳۰ میلادی تنها از پلاستیک‌های بازیابی شده استفاده خواهند کرد.

اروپا از سال ۲۰۳۰ فقط از پلاستیک‌های بازیابی شده استفاده می‌کند

به گزارش ایرنا، ایتالیا روز چهارشنبه اعلام کرد: کمیسیون اروپا یک استراتژی جدید برای مقابله با آلودگی محیط زیست ناشی از زباله‌های پلاستیکی بکار گرفته که شامل کاهش چشمگیر مواد پلاستیکی و بازیابی زباله‌های پلاستیکی خواهد بود.

کمیسیون اروپا تصمیم به اتخاذ یک استراتژی جدید علیه آلودگی محیط زیست ناشی از پلاستیک گرفته و بدین ترتیب تا سال 2030 میلادی، تمام بسته‌بندی‌های پلاستیکی در بازار اروپا باید از نوع بازیابی شده باشند. استراتژی ضد پلاستیک آلوده ساز، تبدیل به یک فرصت برای صنایع اروپا می‌شود. این تعهدی است که کمیسیون اروپا به ریاست 'جین کلاود جانکر' در برنامه سال 2018 گنجانده است.

کمیسیون اروپا قصد دارد 100 میلیون یورو سرمایه‌گذاری در اختیار صنایع برای تحقیقات فناوری قرار دهد. بسته ضد آلودگی پلاستیک شامل یک بخشنامه جدید در رابطه با تاسیسات جمع‌آوری زباله در بنادر اروپایی نیز می‌شود و بنادر باید مجهز به سیستم جمع‌آوری و مدیریت زباله‌های انباشته شده از کشتی‌ها بشوند. این بخشنامه بنادر اروپایی را موظف به ایجاد ساختارهای جمع‌آوری و مدیریت زباله می‌کند، جایی که کشتی‌های بزرگ و کوچک باید زباله‌های خود، حتی ابزار ماهیگیری صنعتی، را بر اساس مقررات جمع‌آوری و بازیابی کند. بدین ترتیب از رها کردن زباله کشتی‌ها در دریا جلوگیری خواهد شد.

اتحادیه اروپا هر سال بیش از 25 میلیون تن زباله پلاستیکی تولید می‌کند اما فقط 3 درصد از آن جمع‌آوری و بازیافت می‌شود. تصمیم چین مبنی بر بستن واردات زباله از جهان، اروپا را وادار به تغییر مسیر در جمع‌آوری و مدیریت زباله کرده است. کمیسیون اروپا همچنین اعلام کرد که امسال یک پیشنهاد دیگر قانونی در باره ممنوعیت تولید ظروف پلاستیکی یک بار مصرف، تصویب می‌شود. تدابیری نیز در باره کاهش تاثیر بطری‌های آب در نظر گرفته شده است.

کمیسیون اروپا اعلام کرد که یک بازنگری درباره بسته‌بندی و زباله‌های ناشی از بسته‌بندی برای بازیافت زباله‌ها در نظر گرفته است. همچنین اخذ مالیات بر پلاستیک برای فایناسیس بودجه اروپا نیز از جمله تصمیمات دیگر این کمیسیون است.

کد خبر 395917

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha