همشهری آنلاین: طوفان فریدریکه آرام شده اما آثار آن هنوز دیده می‌شود. حرکت قطارها هنوز کاملا به حالت عادی بازنگشته است. نخستین قطارها برای مسیرهای طولانی کار خود را آغاز می‌کنند. دست‌کم ۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

طوفان فریدریکه در آلمان شش کشته بر جای گذاشت

به گزارش دويچه وله، حرکت قطارها در آلمان برای مسیرهای طولانی، که به خاطر طوفان فریدریکه متوقف شده بودند، از بامداد روز (جمعه ۱۹ ژانویه/ ۲۹ دی1396) کار خود را به آرامی از سر گرفتند. به گفته یکی از سخنگویان شرکت راه‌آهن آلمان، نخستین قطارها اینک در حرکت‌اند.

اما هنوز هم انتظار می‌رود که در برخی مناطق محدودیت‌ها ادامه یابد؛ به‌خصوص در ایالت‌های نوردراین‌وستفالن و نیدرزاکسن مسیرهایی مهم کماکان بسته‌اند.

به‌خاطر پیامدهای طوفان "فریدریکه"، برای نخستین بار پس از طوفان "کیریل" در سال ۲۰۰۷ میلادی، تمامی قطارهای آلمان برای مسیرهای طولانی متوقف شدند.

از بامداد امروز قطارها در جنوب آلمان کار عادی خود را از سر گرفته‌اند. طبق اعلام شرکت راه‌آهن آلمان، در شمال این کشور بقیه قطارها پس از آنکه خسارات و آسیب‌ها برطرف شوند، کار خود را از سر خواهند گرفت. احتمال می‌رود که در دو روز آینده مسیرهای راه‌آهن در تمام آلمان به حالت عادی بازگردد.

  • طوفانی با دست‌کم ۶ کشته

شدیدترین طوفان آلمان از ۱۱ سال پیش تاکنون دست‌کم شش کشته بر جای گذاشته است. حتی در شهر "باد زالتسونگن" در ایالت تورینگن، بایستی ارتش آلمان وارد عمل می‌شد و یک آتش‌نشان جان‌باخته را از زیر آوار ناشی از طوفان بیرون می‌کشید.

این قربانی ۲۸ ساله در جریان مأموریت‌اش بر اثر سقوط یک درخت جان خود را از دست داده بود. زره‌پوش جنگی "ماردر" بایستی به جابه‌جا کردن درخت‌هایی که راه امدادرسانی را مسدود کرده بودند، کمک می‌کرد.

وزش باد در برخی مناطق در لحظاتی تا ۱۳۴ کیلومتر در ساعت می‌رسیده است. برخی فرودگاه‌ها نیز در این میان به دلایل امنیتی پروازهای خود را لغو کردند.

طوفان "فریدریکه" در هلند هم باعث خسارات زیاد و آشفتگی در تردد خودروها و قطارها شد. فرودگاه بین‌المللی اسخیپول آمستردام نیز پس از اعلام بالاترین وضعیت هشدار از سوی اداره هواشناسی موقتا تمامی پروازهای خود را لغو کرد.

در هلند نیز دو مرد به دلیل سقوط درخت جان خود را از دست دادند. یک زن نیز قربانی این طوفان در بلژیک بود.

کد خبر 395850

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha