همشهری آنلاین: نخست وزیر ایرلند کشورهای عضو اتحادیه اروپا را در خصوص مسئله مالیات شرکت ها به دو رویی متهم کرد.

نزاع مالیاتی ایرلند و اتحادیه اروپا | دوبلین بروکسل را به دو رویی متهم کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از رويترز ، لئو واردکار نخست وزير ايرلند روز چهارشنبه ديگر کشورهاي عضو اتحاديه اروپا را در خصوص مسئله ماليات شرکت ها به دو رويي متهم کرد.

واردکار ضمن رد ادعاهايي که در پارلمان اروپا عليه ايرلند به عنوان بهشت مالياتي مطرح شده است به ويژه انگشت اتهام را به سوي فرانسه گرفت.

نخست وزير ايرلند در يک سخنراني در پارلمان اروپا در استراسبورگ بر تعهد دوبلين به اتحاديه اروپا تاکيد کرد و از آنچه اتهامات ناعادلانه عليه ايرلند خواند انتقاد کرد.

از جمله اين اتهامات اين است که ايرلند با کمک به شرکت هاي چندمليتي مانند اپل براي انتقال سودهاي جهاني خود از طريق نظام مالياتي کم هزينه خود به اقتصاد کشورهاي همسايه لطمه مي زند.

وي گفت نه فقط کشورهايي مانند مجارستان و بلغارستان از شرکت ها هزينه هاي مالياتي کمتري اخذ مي کنند، بلکه فرانسه نيز -- که امانوئل مکرون رئيس جمهور آن از منتقدان اصلي فرار مالياتي شرکت هاي آمريکايي بزرگ فناوري بوده است -- حفره هاي بسياري براي برخي شرکت ها عرضه کرده که موجب شده است هزينه هاي نظام مالياتي اين کشور از بقيه کشورها نيز پايين تر باشد.

واردکار گفت :«وقتي مقدار پولي را که ما عملا از محل ماليات شرکت ها به دست مي آوريم با مقدار پولي که کشورهاي ديگر به دست مي آورند مقايسه مي کنيم، متوجه مي شويم که اين کشورها به رغم اينکه بر روي کاغذ نرخ مالياتي بالاتري دارند بسيار کمتر از ما ماليات مي گيرند و من فکر مي کنم در اين باره بايد کاري بکنيم.»

 

کد خبر 395800

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha