چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مریم سعادت تا به امروز در فیلم‌ها و سریال‌های بسیاری بازی کرده است، اما خودش هم قبول دارد که «قصه‌های تا به تا» یکی از کارهای موفق در پرونده کاری‌اش محسوب می‌شود.

سریال

به گزارش ايسنا؛ سعادت علاوه بر ایفای نقش در این مجموعه، عروسک‌گردانی زی‌زی‌گولو را هم بر عهده داشت؛ او پیش از زی زی گولو، طراحی عروسک‌های «خونه مادربزرگه» را انجام داده بود و همراه یک گروه همه آنها را ساخت. مخمل کار خود سعادت است و نوک طلا را هم عروسک‌گردانی کرد و به جایش حرف زد. ولی زی‌زی‌گولو را یک جور عجیبی دوست دارد. زی‌زی‌گولو اولین تجربه عروسک‌گردانی مریم سعادت همراه با صدا سر صحنه بود. آزاده پورمختار سر صحنه یک گوشه پشت میکروفن می‌نشست و در گوشه‌ای دیگر مریم سعادت زی‌زی‌گولو را بازی می‌داد.

مریم سعادت از رازهای موفقیت عروسکی مثل زی زی گولو گفته است؛ اینکه "زی زی گولو در «قصه‌های تا به تا» به اندازه کافی دیده و تعریف شد، حتی همان زمان حرف از ادامه این سریال بود، اما این اتفاق نیفتاد."

بازیگر سریال «قصه‌های تا به تا» با اشاره به همکاری خود با مرضیه برومند در این سریال، بیان کرد: من در گذشته با مرضیه برومند در مجموعه تلویزیونی «خونه مادربزرگه» همکاری کرده بودم. در آن زمان ما گروهی بودیم که با هم کار می‌کردیم به همین دلیل قرار شد باز هم در «قصه‌های تا به تا» با هم کار کنیم.

او به عروسک زی زی گولو اشاره کرد وگفت: زی زی گولو برای اینکه بتواند دوباره روی کار بیاید باید برنامه‌اش ساخته شود. خانم برومند و تهیه‌کننده «قصه‌های تا به تا» در همان زمان باید سینمایی «زی زی گولو» را می‌ساختند یا اینکه این سریال را ادامه می‌دادند. همچنین می‌توانستند برنامه‌های دیگری که زی زی گولو در آن‌ها جا داشت را بسازند اما این کار را نکردند. زی زی گولو در «قصه‌های تا به تا» به اندازه کافی دیده و تعریف شد حتی همان زمان حرف از ادامه این سریال بود اما این اتفاق نیفتاد. من فکر می‌کنم در حال حاضر عروسک زی زی گولو دست خانم برومند است.

سعادت با اشاره به مجموعه «کلاه قرمزی» و عروسک «جناب خان» در «خندوانه» ادامه داد: برنامه‌های کودک تلویزیون کم ساخته می‌شود و کیفیت بدی دارند. مجموعه «کلاه قرمزی» سالی یک بار در عید پخش می‌شد که به اعتقاد  شخصی من در رده سنی کودک قرار ندارد. بعد از عید هم تا عید سال آینده برنامه خاصی برای کودکان نداریم. به نظرم عروسک «جناب خان» در خنداونه هم کار کودک نبود. اما عروسک «زی زی گولو» در «قصه‌های تا به تا» در رده سنی کودک قرار داشت. 

این بازیگر درباره وضعیت سریال‌سازی در تلویزیون اظهار کرد: به نظرم کیفیت سریال‌سازی تلویزیون نسبت به سابق افت کرده است. این مساله می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد اما دلیلی که من می‌شناسم نگاه ارزان به سریال‌سازی و برنامه‌سازی تلویزیون در حوزه کودک و بزرگسال است. این نگاهِ ارزان، نگاه قشنگی نیست. من نمی‌گویم این نگاه از روی عمد است به نظرم این نگاه به دلیل این است که می‌خواهند کار را ارزان کنند تا بتوانند بیشتر به سمت ساخت برنامه و سریال بروند. اما کار جالبی نیست به دلیل اینکه مردم هم این نوع سریال‌ها را نمی‌پسندند.

کد خبر 395756

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha