سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳
۰ نفر

اعضای باند فامیلی که با تهدید چاقو دست به سرقت موبایل یا گردنبندقاپی در خیابان‌های تهران می‌زدند، دستگیر شدند. یکی از متهمان که سردسته باند بود، هنگام فرار هدف گلوله پلیس قرار گرفت و کشته شد.

متهمان

اعضای این باند 3 جوان بودند که همگی پیش از این نیز بارها به جرم سرقت دستگیر و زندانی شده بودند. آنها آخرین بار از چند‌ماه پیش تحت تعقیب کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفتند. شاکیان این باند مردان و زنانی بودند که می‌گفتند هنگام صحبت با تلفن همراه یا تردد در خیابان هدف حمله سرنشینان 2موتورسیکلت قرار گرفته و با تهدید چاقو یا شیوه‌های دیگر گوشی یا گردنبندشان سرقت شده است.

یکی از شاکیان زن جوانی بود که می‌گفت: در خیابان شریعتی در حال صحبت با گوشی تلفن همراهم بودم که یک موتورسیکلت هوندا‌125 با 2‌سرنشین به من نزدیک شد. سرنشینان موتور با تهدید چاقو گردنبندم را سرقت کردند و به سرعت گریختند. شاکی دیگری نیز می‌گفت: در خیابان بودم که گوشی‌ام زنگ خورد اما به محض اینکه آن را از جیبم درآوردم، جوانی آن را قاپید و همراه با 2جوان دیگر که سوار 2موتورسیکلت بودند فرار کرد.

یکی دیگر از شاکیان نیز گفت: قصد داشتم با موتور چند کارتن موبایل را از پاساژی در خیابان جمهوری به میدان شوش ببرم که در بین راه وقتی پشت چراغ قرمز توقف کرده بودم، 2موتورسیکلت با موتورم برخورد کردند و من روی زمین افتادم. در همین هنگام سرنشینان آن دو موتور با تهدید چاقو و قمه همه گوشی‌ها را سرقت و فرار کردند.

درحالی‌که تعداد شاکیان رو به افزایش بود تحقیقات گسترده‌ای برای شناسایی و دستگیری سارقان کلید خورد. کارآگاهان با بررسی سرنخ‌های موجود متوجه شدند که یکی از اعضای باند جوانی 30ساله به نام محمد است. بررسی‌ها نشان می‌داد که محمد 12سابقه کیفری دارد و بارها به جرم کیف‌قاپی، زورگیری و... دستگیر شده و به زندان افتاده است. مأموران دریافتند که وی همیشه با باندی همکاری می‌کرد که اعضای آن برادران و سایر بستگانش بودند.

حتی 2نفر از برادرانش نیز به تازگی دستگیر شده و در زندان به سر می‌بردند. وقتی تصویر محمد در اختیار شاکیان قرار گرفت، همه آنها وی را به‌عنوان یکی از سارقان شناسایی کردند. به این ترتیب جست‌وجو برای دستگیری او شروع شد تا اینکه ظهر 19آذرماه مأموران کلانتری 107فلسطین اعضای این باند 3نفره را در خیابان حافظ شناسایی کردند.

متهمان که سوار 2موتورسیکلت بودند به محض دیدن پلیس متواری شدند. مأموران اما موفق شدند با تیراندازی هوایی یکی از موتورها را متوقف و نخستین سارق را دستگیر کنند. 2سرنشین موتور دوم اما همچنان به فرار ادامه ‌دادند.

آنها در اقدامی خطرناک وارد پیاده‌رو شدند و همین باعث شد که با تعدادی از عابران برخورد کنند و موتورشان متوقف شود. به این ترتیب دومین متهم نیز دستگیر شد اما نفر سوم که محمد نام داشت با پای پیاده به فرار ادامه داد. فرار او هم‌زمان زیادی طول نکشید و با شلیک پلیس و اصابت گلوله به پایش، وی نیز دستگیر و به بیمارستان منتقل شد. با این حال شدت خونریزی او به حدی بود که چند ساعت بعد روی تخت بیمارستان جانش را از دست داد و مشخص شد که همدستانش برادرش به نام باقر 24ساله و پسرعمویش به نام مهران 25ساله‌ بوده‌اند.

با انتقال 2متهم دستگیر شده به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران معلوم شد باقر از سال 1385تاکنون 8بار و مهران نیز از سال 87تا‌کنون 5بار به اتهام ارتکاب جرایم مختلف دستگیر شده و به زندان افتاده‌اند. هر دوی آنها دارای محکومیت قطعی بوده اما توانسته بودند با سپردن وثیقه از زندان آزاد و متواری شوند. به گزارش همشهری، سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: متهمان به ده‌ها سرقت اعتراف کرده‌اند و قاضی پرونده مجوز انتشار عکس بدون پوشش چهره‌ آنها را در روزنامه‌ها صادر کرده و شاکیان احتمالی می‌توانند برای شکایت به پایگاه سوم پلیس آگاهی مراجعه کنند.

کد خبر 395700

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha