همشهری‌آنلاین: شورای مرکزی فلسطین در بیانیه پایانی بیست و هشتمین دوره نشست خود در رام الله واقع در کرانه باختری کمیته اجرایی ساف را مامور تعلیق به رسمیت شناختن اسرائیل تا زمان پذیرفتن کشور فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ از سوی اسرائیل کرد.

 شورای مرکزی فلسطین در این بیانیه که بعد از دو روز نشست صادر شد، اظهار داشت: دوره انتقالی که در توافقنامه‌های امضا شده در اسلو، قاهره و واشنگتن آمده از جمله کل تعهدهايی که این مرحله دربرمی‌گرفت، دیگر کارایی ندارند.

شورا با رای اکثریتی ۷۲ تن، رای ممتنع ۱۰ تن، مخالفت سه تن و نبود دو عضو تصمیماتش را مصوب کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره،در این بیانیه آمده است، شورای مرکزی فلسطین بار دیگر تصمیم توقف هماهنگی امنیتی در هر شکل و نوعی با اسرائیل را اعلام و بر لغو روابط اقتصادی که در توافقنامه اقتصادی پاریس آمده، تاکید کرد.

شورا این گام را در راستای تحقق استقلال اقتصاد ملی دانست و از کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) و موسسه‌هاي دولتی فلسطین خواست اجرای آن را شروع کنند.

شورا مصوب کرد، تلاش با تمامی کشورهای جهان برای تحریم شهرک‌نشینان اسرائیلی در تمامی زمینه‌ها دنبال شود و در عین حال بر غیرقانونی بودن شهرک‌سازی اسرائیل از ابتدای سال ۱۹۶۷ تاکید کرد.

این شورا همچنین اعلام کرد، کمپین تحریم اسرائیل را دنبال می‌کند و از کشورهای جهان می‌خواهد تحریم‌هایی را بر اسرائیل اعمال کنند تا پاسخی به نقض‌های علنی اسرائیل در قبال قانون بین‌المللی، خصومت‌های مستمرش علیه ملت فلسطین و نظام آپارتایدی باشد که بر فلسطینی‌ها تحمیل می‌کند.

کد خبر 395632

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha