برخی از خانواده‌های فرانسوی که شیر خشک آلوده تولیدی شرکت لبنیات فرانسوی لاکتالیس باعث بیماری نوزادان شده است، قصد دارند علیه سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای توزیع‌کننده آنها، شکایت کنند.

Lactalis

به گزارش رویترز این خانواده‌ها قبلاً بر ضد شرکت لاکتالیس، تولیدکننده این شیرخشک‌های آلوده هم شکایت کرده‌اند.

شرکت لاکتالیس اعلام کرده است که همه خسارات خانواده‌هایی را که آلودگی یکی از کارخانه‌های تولید شیر خشکش با باکتری سالمونلا باعث بیماری نوزادانشان شده است، جبران خواهد کرد.

لاکتالیس این هفته اعلام کرد که دستور گردآوری شیر خشک‌های تولید شده در این کارخانه را بدون توجه به تاریخ تولیدشان داده است تا به‌این‌ترتیب هراس بهداشتی مربوط به محصولاتش را فرو بنشاند و وضعیت این صنعت راهبردی فرانسه را که نقش مهمی در صادرات خارجی این کشور دارد، تثبیت کند.

عفونت‌های سالمونلا ممکن است تهدیدکننده حیات باشند و خانواده‌های چندین کودک که به علت مصرف این شیر خشک‌های آلوده بیمار شده‌اند، به اقدامات قانونی علیه شرکت لاکتالیس دست زده‌اند.

امانوئل برسنیه، مدیرعامل شرکت لاکتالیس پس از مدت‌ها انتظار در مصاحبه‌ای اعلام کرد:‌«ما خسارات همه خانواده‌ها را جبران خواهیم کرد.» او به میزان این خسارات اشاره‌ای نکرد.

جمع‌آوری شیرخشک‌های تولیدی این شرکت از بازار در مقیاس جهانی کاری مشکل خواهد بود. شرکت خصوصی لاکتالیس که بزرگ‌ترین تولیدکننده لبنیات در جهان است، فراورده‌های غذایی نوزادان را به ۸۳ کشور در اروپا، آفریقا و آسیا صادر می‌کند.

این استرداد محصولات شامل بیش از ۱۲ میلیون قوطی شیر خشک نوزاد می‌شود.

کد خبر 395596

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha