همشهری آنلاین: مدیرکل حوزه ریاست سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: از ۶۰۰ دشت موجود در کشور، سطح آب‌های زیرزمینی در ۲۴۵ دشت افت قابل توجه دارد و ۳۵۵ دشت با بی آبی مواجه است. وی افزود با این حال هنوز برداشت بی‌رویه و هدر روی آب وجود دارد

خشکسالی

به گزارش ایرنا، نگهدار اسکندری شیری، در آئین معارفه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی در اروميه با بيان اين خبر افزود: میزان افت آب‌های زیرزمینی در کشور به علت برداشت‌های بی رویه حدود 6 میلیارد مترمکعب در سال بوده و این روند موجب نگرانی بسیاری از کارشناسان حوزه آب و خاک شده است.

وی اظهار کرد: برداشت بی‌رویه با وجود کم آبی در بخش وسیعی از کشور همچنان ادامه دارد و منابع محدود آب بدون حساسیت به موضوع بی‌آبی، هدر می‌رود.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ادامه داد: علاوه بر مصرف بی‌رویه، تخریب منابع حفظ کننده آب نظیر جنگل‌ها و مراتع نیز از جمله مواردی است که مشکلات بی آبی در آینده را تشدید می‌کند.

اسکندری بیان کرد: روند تشکیل آب در سفره های زیرزمینی بسیار کند بوده و سال‌های طولانی زمان نیاز داریم تا میزان هدررفت یک ساله آب را به طبیعت بازگردانیم و این امر نشان از لزوم پیشگیری در حوزه مصرف آب دارد.

وی وضعیت دریاچه ارومیه را ناگوار دانست و گفت: باید همه دست به دست هم دهیم تا با احیا و حفظ منابع آب، از بروز مشکل در آینده جلوگیری کنیم.
به گزارش ایرنا، در این آئین ضمن قدردانی از تلاش‌های 'رحمان وهاب زاده' مدیرکل پیشین منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی، 'میرصمد موسوی' به سمت مدیرکل جدید این اداره منصوب شد.

کد خبر 395558

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha