همشهری آنلاین: فردریک فورسایت که مدتی پیش بازنشسته شدن خود را از دنیای ادبیات و نویسندگی اعلام کرده بود، هجدهمین رمان خود را پاییز سال آینده در قالب کتاب «روباه» روانه بازار می‌کند.

فردریک فورسایت

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از بوك‌سلر، نويسنده 79 ساله انگليسي كه بيش از همه با رمان تحسين‌شده «روز شغال» و فيلم ديدني فرد زينه‌مان بر اساس آن شناخته مي‌شود، به درخواست همسرش قصد داشت سال‌هاي آخر زندگي را در آرامش و دور از دستگاه تايپ سپري كند اما وقتي به ايده داستاني تازه درباره دنياي هكري برخورد، با خود گفت: «حيف است اين فرصت را براي نگارش يك كتاب ديگر از دست بدهم.»

«روباه» كه هجدهمين كتاب كارنامه فورسايت خواهد بود، پاييز آينده روانه كتابفروشي‌ها مي‌شود. او داستان هيجان‌انگيز خود را با نگاهي به خاطره دو هكر بريتانيايي به نام‌هاي گري مك‌كينان و لوري لاو مي‌نويسد و ماجرا درباره پسري 18 ساله مبتلا به سندروم اسپرگر است كه مي‌تواند با خلق ديوارهاي آتشين به محرمانه‌ترين اسرار حكومت‌هاي خارجي و ديگر سازمان‌هاي مهم در بالاترين سطح دسترسي داشته باشد.

آخرين متني كه از فورسايت به بازار آمد، خاطره‌هاي او در قالب كتاب «بيگانه» در 2015 بود. دو سال پيش از آن هم داستان «فهرست قتل» منتشر شده بود كه تصور مي‌شد آخرين كار فورسايت باشد. خبر انتشار «روباه» در پاييز 2018 مي‌تواند دوستداران ادبيات جنايي پليسي را بيش از ديگران خوشحال كند. هر چه باشد، تا امروز بيش از 75 ميليون نسخه از كتاب‌هاي او در چهار گوشه دنيا به فروش رفته و نويسنده بريتانيايي از اين نظر از محبوب‌ترين‌ها در بازار ادبيات است.

کد خبر 395471

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha