همشهری آنلاین: رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: مطابق قانون‌ تجارت، شرکت‌های زیرمجموعه سهام عدالت از زمان برگزاری مجامع تا ۸ ماه فرصت دارند تا سود سهام عدالت را پرداخت کنند و زمانی که سود شرکت‌ها دریافت شود، مابقی سود سهام عدالت پرداخت خواهد شد.

جعفر سبحانی، مشاور رییس سازمان خصوصی‌سازی در گفتگو با ایلنا در مورد واریز سود سهام عدالت اظهار داشت: بدون‌استثناء برای تمام مشمولینی‌ که تاکنون شماره شبای خود را به سامانه سازمان خصوصی‌سازی وارد کرده‌اند از روز سه‌شنبه نوزدهم دی‌ماه سود سهام عدالت برای بانکهای عامل‌شان واریز شده است.

وی افزود: البته در این بین مواردی هم پیش آمده به عنوان مثال ممکن است برای برخی از افراد اس‌ام‌اس نرفته باشد، مثلا برای افرادی که در بانک ملت حساب دارند اس ام اس دریافتی وجه ارسال می‌شود اما اس‌ام‌اس ‌پرداخت ارسال نمی‌شود، یا در برخی دیگر از بانک‌ها از یک مبلغی کمتر اس‌ام‌اس ارسال نمی‌کنند.

سبحانی خاطرنشان کرد: با توجه به تماس‌هایی که در این مدت با ما داشتند تاکنون برای همه مشمولین (۳۳ میلیون نفر) وجه از سوی سازمان خصوصی‌سازی صادر و به حساب مشمولین واریز شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا افرادی که شماره شبا ندارند اما دارای سهام عدالت هستند می‌توانند هم‌اکنون برای دریافت شماره شبا اقدام کنند؟ گفت: بله این افراد می‌توانند این شماره را از بانک عامل خود دریافت کنند و ظرف مدت دو تا سه هفته و پس از راستی‌آزمایی از سوی سازمان خصوصی‌سازی(که آیا این شماره شبا برای این فرد هست یا خیر و یا اینکه این شماره مسدود نشده باشد) برای دریافت سود سهام عدالت خود اقدام کنند.

وی افزود: از روزي‌ كه سود سهام عدالت واریز شده تاکنون هر روز بسیاری از مشمولین شماره شبای خود را وارد سامانه می‌کنند و سود خود را نیز دریافت خواهند کرد.

مشاور رییس سازمان خصوصی‌سازی افزود: تاکنون سود سهام سال ۹۵ برای افرادی که تا سقف یک میلیون‌ تومان خود را تکمیل کرده‌ و یا جزء تخفیف‌های دو دهک پایین جامعه (کمیته امداد و سازمان بهزیستی) هستند، واریز شده است.

سبحانی افزود: البته این افراد تاکنون ۵۰ هزار تومان دریافت کرده‌اند و مابقی آن را تا عید دریافت خواهند کرد.

وی افزود: مطابق قانون‌ تجارت، شرکت‌های زیرمجموعه سهام عدالت از زمان برگزاری مجامع تا ۸ ماه فرصت دارند تا سود سهام عدالت را پرداخت کنند و زمانی که سود شرکت‌ها دریافت شود، مابقی سود سهام عدالت پرداخت خواهد شد.

کد خبر 395399

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha